Στα θέματα που έθεσε σε συναντήσεις που είχε με τον Πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά, με τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοϊδη και με τον Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κ. Σκρέκα αναφέρθηκε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνη. 

Στον πρωθυπουργό κ. Αντώνη Σαμαρά έθεσε σειρά ζητημάτων που αφορούν την αγροτική ανάπτυξη. Μεταξύ αυτών και το θέμα της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων για τους οποίους ζήτησε να προωθηθεί άμεσα η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση, ώστε να λυθεί οριστικά το θέμα για τη νέα χρονιά. Η πρόταση βασίζεται στην ενιαία αντιμετώπιση των βοσκοτόπων σε επίπεδο Δήμων και στην επίλυση όλων των σημερινών προβλημάτων επιλεξιμότητας των εκτάσεων. Ήδη για τα ζητήματα αυτά, μετά από εντολή του Πρωθυπουργού, υπάρχει στενή συνεργασία του Περιφερειάρχη με τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού της Κυβέρνησης κ. Δ. Πτωχό.

Στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τέθηκαν τρία βασικά θέματα: Η κατασκευή της Ιόνιας οδού και συγκεκριμένα η σύνδεση με τη γέφυρα Καλογήρου, τα διόδια της Εγνατίας οδού και η επίσπευση των εργασιών στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων. 

Ειδικότερα για την Ιόνια Οδό, ο Περιφερειάρχης πρότεινε την αλλαγή του τεχνικού αντικειμένου στην περιοχή Αβγού και συγκεκριμένα την κατασκευή - σύμφωνα με εμπεριστατωμένη μελέτη- μικρότερης γέφυρας στο σημείο συνάντησης του οδικού άξονα με την σημερινή εθνική οδό Ιωαννίνων - Αθηνών και οι πόροι που θα εξασφαλιστούν να χρησιμοποιηθούν για την οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη γέφυρα Καλογήρου. "Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζονται πόροι που δεν υπάρχουν για το παραπάνω τμήμα και θα ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός, εντός του 2015", υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης, ο οποίος πρόσθεσε ότι η πρόταση εξετάζεται ήδη από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου. 

Τα διόδια της Εγνατίας

Για το θέμα των διοδίων, η απάντηση που δόθηκε από το Υπουργείο είναι ότι η λειτουργία των νέων σταθμών, γίνεται ύστερα από απαίτηση της τρόικας και στο πλαίσιο της επικείμενης παραχώρησης σε ιδιώτες της λειτουργίας του οδικού άξονα.  Η  Κ.Υ.Α. που έχει ήδη δημοσιευτεί στο ΦΕΚ την 17η Νοεμβρίου 2014,  προβλέπει για τους τρεις νέους σταθμούς που θα λειτουργήσουν κοντά στα αστικά κέντρα Ιωαννίνων, Θεσσαλονίκης και Καβάλας αναλογική χρέωση 0.03 λεπτά ανά χιλιόμετρο. "Αυτό είναι οριστικό, δεν αλλάζει", ειπώθηκε από το Υπουργείο όπως δήλωσε ο Περιφερειάρχης, ο οποίος υπενθύμισε ότι η αναλογική χρέωση ήταν το ζητούμενο από πλευράς των τοπικών φορέων.

Τέλος, ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχαν οι Περιφερειάρχες με το νέο Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα, με τον οποίο συζήτησαν θέματα που είχαν σχέση με το νέο ΕΣΠΑ, τους πόρους των Περιφερειών και τους Αναπτυξιακούς νόμους.  "Είχαμε μια πολύ καλή συζήτηση και τελικά ο Υπουργός δέχτηκε τις προτάσεις μας", είπε ο Περιφερειάρχης προσθέτοντας ότι  κατά τη διάρκεια της συνάντησης υπογραμμίστηκε η αποτελεσματική λειτουργία των Περιφερειών  στην προώθηση του ΕΣΠΑ, καθώς "έσωσαν την απορρόφηση, γιατί τα τομεακά των Υπουργείων δεν ήταν στην πρέπουσα κατάσταση". Ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε ακόμη ότι ξεκαθαρίστηκε το θέμα του νέου Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης, με την αποδοχή από μέρους των Περιφερειών του 30%, παρά τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν για τη διαχείριση του υπόλοιπου προγράμματος από την Αθήνα.

Ο Περιφερειάρχης συνεχίζοντας, αναφέρθηκε και στις εκκρεμότητες που υπάρχουν με τους αναπτυξιακούς νόμους. Για τον σημερινό και τον προηγούμενο, είπε ότι τέθηκε το ζήτημα της καθυστέρησης πληρωμών που παρατηρείται το τελευταίο τετράμηνο, θέμα για το οποίο δόθηκε απάντηση ότι γίνεται προσπάθεια μέχρι τέλους του έτους να εξασφαλιστούν πιστώσεις για την κάλυψη υποχρεώσεων. Επίσης, με δεδομένο ότι έληξαν οι προηγούμενοι αναπτυξιακοί νόμοι,  ζητήθηκε η ψήφιση νέου: "Το ποθούμενο είναι να γίνουν επενδύσεις, να ανοίξουν θέσεις εργασίας", υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Τέλος, τέθηκε και το ζήτημα των πόρων των Περιφερειών, με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου να τονίζει ότι αν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, θα καταστεί αδύνατη η συντήρηση του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου, καθώς και οι αποχιονισμοί.