Στις 19 του περασμένου Σεπτεμβρίου ο «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ», είχε πει: «Ο κύβος ερίφθη, οι δημοτικές εκλογές του Μαϊου, θα διεξαχθούν με νέο εκλογικό νόμο, που θα προβλέπει δύο ψηφοδέλτια, ένα για τους υποψήφιους δημάρχους και ένα για τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους».
Στηρίξαμε εκείνο το κείμενό μας, σε σχετικές τότε δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών ΓΙΑΝΝΗ ΜΙΧΕΛΑΚΗ.

Στη συνέχεια παρόμοιες δηλώσεις έγιναν και από άλλους αρμόδιους και συναρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης, αλλά και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ, πριν λίγες μέρες, στην εκπομπή του ΓΙΑΝΝΗ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ.
Συνεπώς η αλλαγή του νόμου είναι δεδομένη, πάμε σε δημοτικές εκλογές, με δύο ψηφοδέλτια και ο ψηφοφόρος μπορεί να επιλέξει ποιόν θέλει για δήμαρχο και ποιους για δημοτικούς συμβούλους.

Αλλάζει λοιπόν ριζικά το καθεστώς στους ΟΤΑ, αλλάζει ριζικά και για εκείνους που θα διεκδικήσουν αξιώματα, στις επόμενες εκλογές.
Και μπορεί σε αυτές τις εκλογές η κατάρτιση του ψηφοδελτίου (γιατί θα αναρτηθούν οι λίστες των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων του κάθε υποψηφίου δημάρχου) να φαντάζει εύκολη υπόθεση, μπορεί και η δυνατότητα συμμετοχής των υποψηφίων δημάρχων επίσης να φαντάζει εύκολη υπόθεση, όμως η εκλογική αναμέτρηση θα είναι ιδιαίτερα σκληρή και η δοκιμασία των υποψηφίων θα είναι εκλογικά, περισσότερο δύσκολη, από ότι συνέβαινε με τους προηγούμενους εκλογικούς νόμους.
Διότι ο κάθε υποψήφιος, δήμαρχος ή δημοτικός σύμβουλος, πρώτιστα θα λειτουργεί ψηφοθηρικά για τον εαυτό του και σε δεύτερο βαθμό για τους άλλους.

Πολύ περισσότερο ζόρι θα έχουν σίγουρα οι υποψήφιοι δήμαρχοι, οι οποίοι, καλούνται να αποδείξουν ότι είναι οι «άριστοι» της τοπικής κοινωνίας κι όχι οι «αρεστοί»!

Εν ολίγοις οι κοινωνίες θα προωθούν και θα αναδεικνύουν τους αρίστους κι όχι τους αρεστούς.
Με ποια όμως κριτήρια; Με πάρα πολλά!

Ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος, από τη συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων – δημοτών, θα «περνάει» από κοινωνικό, επαγγελματικό και πολιτικό τσέκ-απ!

Οι προσωπικές επιρροές και προσβάσεις στους ψηφοφόρους των υποψηφίων δημάρχων, θα είναι ελάχιστες, έως και μηδαμινές.
Παλιότερα και μέχρι τις τελευταίες εκλογές οι δήμαρχοι εκλέγονταν, στηριζόμενοι κατά βάση, στο κόμμα τους και στην «ποιότητα» των υποψηφίων συμβούλων του ψηφοδελτίου τους.

Με τον νέο νόμο θα στηριχθεί στον  εαυτό του και στην «ποιότητα» του εαυτού του.
Όμως το εκλογικό σώμα σε μεγάλο βαθμό θα παρασυρθεί και από τις επικοινωνιακές εντυπώσεις που θα δημιουργήσει προεκλογικά ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος.
Σε αυτόν το στίβο, στο στίβο της επικοινωνίας, αναμένεται να παιχθεί όλο το παιχνίδι.

Και το ποιος θα κυριαρχήσει, θα φανεί πριν από την κάλπη, τουλάχιστον σε μικρούς δήμους, όπως είναι ο δήμος Αρταίων και οι υπόλοιποι «Καλλικράτειοι» δήμοι του νομού μας!
Όσον αφορά τώρα τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, εκεί όλα θα παιχθούν… «χαλαρά», όσον αφορά την ψηφοθηρία, αλλά όχι ξεκομμένα, από τον τομέα των επικοινωνιακών εντυπώσεων.

Τέλος μετά την σύνταξη και ψήφιση του νέου εκλογικού νόμου, θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα και πιο στοιχειοθετημένα, από τα γενικόλογα αυτού του κειμένου. Σημασία έχει ότι οι υποψήφιοι δήμαρχοι και οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι, θα πρέπει να λάβουν από τώρα υπόψη τους, τα νέα δεδομένα, όσον αφορά βέβαια την προσωπική τους εκλογή.

ΛΕ-ΣΤΑΣ