LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
Ως δάσκαλοι και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας του Τμήματος Λαϊκής και Παραδοσιακής Μουσικής για περισσότερα από 10 χρόνια θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω.
Οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών -και δη των τελευταίων ημερών- μας προκαλούν λύπη, ιδιαίτερα καθώς διακυβεύεται τόσο το παρόν, όσο και το μέλλον του Τμήματος. Υπό αυτό το πρίσμα θέλουμε να υπογραμμίσουμε μια σειρά από στοιχεία που σκοπίμως, ή όχι, παραβλέπονται, ή και υποβαθμίζονται:
Οι όποιες αποφάσεις έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα ήταν αποτέλεσμα της πλειοψηφίας του μοναδικού θεσμικού οργάνου του Τμήματος (Διεύθυνση Σχολής Καλλιτεχνικών Σπουδών). Η επανειλημμένη στοχοποίηση του Διευθυντή της Σχολής κ. Τσίνα, η οποία πολύ συχνά έχει λάβει τη μορφή λεκτικών προσβολών- τις οποίες και καταδικάζουμε απερίφραστα- δε λαμβάνει υπόψη την καθοριστική συμμετοχή στη διαμόρφωση των τελικών αποφάσεων των συναδέλφων, μελών της Διεύθυνσης Σχολής, που βρίσκονται ανάμεσά μας.
Ο κ. Τσίνας δεν είναι ο πρώτος «εξωτερικός Διευθυντής». Υπενθυμίζουμε ότι οι αμέσως προηγούμενοι ήταν ιχθυολόγος και οικονομολόγος. Επίσης, στο παρελθόν άλλες δύο φορές κτηνίατροι είχαν αναλάβει τη θέση Προϊσταμένου στο Τμήμα και μάλιστα ο ένας κατά την έναρξη της λειτουργίας του, δηλ. σε κρίσιμη χρονική περίοδο. Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι ότι για πρώτη φορά έχει σημειωθεί θύελλα αντιδράσεων ακόμη και για ζητήματα που άπτονται της εφαρμογής του νόμου (όπως π.χ. οι εξετάσεις των συνόλων), ενώ συστηματικά αποσιωπώνται θετικές ενέργειες του, όπως οι ακόλουθες:
Α) Κατά τη διάρκεια της Διεύθυνσής του έχουν γίνει οι περισσότερες συνελεύσεις και μάλιστα πολύ συχνά διευρυμένες με τη συμμετοχή όλων των μελών της ακαδημαϊκής μας κοινότητας.
Β) Έχουν ικανοποιηθεί όλα τα αιτήματα των μελών του Τμήματος (εκτός από αυτά για τα οποία σημειώνεται η εν λόγω αντίδραση και στα οποία θα αναφερθούμε πιο κάτω).
Γ) Έχει ενσκήψει ακατάπαυστα αφιερώνοντας ατελείωτες εργατοώρες και προσωπική εργασία στα προβλήματα του Τμήματος, ώστε να διαμορφώσει προσωπική γνώμη για όλα τα θέματα που το αφορούν.
Δ) Ασχολήθηκε προσωπικά με τη μονιμοποίηση των μελών ΕΡΔΙΠ.
Ε) Με δικές του πρωτοβουλίες και χειρισμούς σχετικά με το θέμα των εκτάκτων συνεργατών, το Τμήμα έχει στη διάθεσή του τον μεγαλύτερο αναλογικά αριθμό εκτάκτων συνεργατών από όλα τα Τμήματα του Ιδρύματος κατά την τρέχουσα ακαδημαϊκή χρονιά (δηλ. 9 από τους συνολικά 30 για όλο το ΤΕΙ).
ΣΤ) Προώθησε και επέλυσε στο μέτρο του δυνατού τα δίκαια αιτήματα του Τμήματος σχετικά με τις κτηριακές εγκαταστάσεις του.
Σχετικά με το θέμα των εκτάκτων συνεργατών του Τμήματος θα πρέπει να γνωρίζετε ότι:
Οι συνάδελφοι που είχαν επιλεγεί για να απασχοληθούν ως επιστημονικοί και εργαστηριακοί συνεργάτες, καθώς και ως μουσικοί- ΕΡΔΙΠ στο ΤΛΠΜ και το ΤΕΙ Ηπείρου, αρνήθηκαν τελικά την υπογραφή των συμβάσεών τους μετά τη σχετική πρόσκληση του Ιδρύματος. Ο λόγος που προβάλλεται ως αιτία για τη συγκεκριμένη στάση τους είναι η μείωση της αμοιβής τριών (3) από το σύνολο των 21 εκτάκτων συνεργατών. Για την αποδοχή δε της διπλής πρόσκλησης από τον Πρόεδρο του Ιδρύματος για προσέλευση σε διάλογο και υπογραφή της σύμβασής τους, έθεσαν ως προαπαιτούμενο την ικανοποίηση συγκεκριμένων αιτημάτων και προϋποθέσεων, που εξέθεταν σε έγγραφο που απηύθυναν προς τη Διοίκηση του Ιδρύματος.
Στο θεσμικό όργανο εκφράσαμε την άποψή μας για το δίκαιο αίτημα των συναδέλφων που πλήττονται, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς τα υψηλά τους προσόντα. Αναφερθήκαμε επίσης στη συνεισφορά των συναδέλφων στο έργο του Τμήματος και την κοινή μας αγωνία για το μέλλον τους. Ωστόσο η στάση τους δε συνιστά επ’ ουδενί τη συνήθη ακαδημαϊκή πρακτική, ειδικά με δεδομένο το γεγονός ότι α) η κίνηση αυτή γίνεται στα μέσα Νοεμβρίου με ορατό τον κίνδυνο πλέον να χαθεί το εξάμηνο για τους φοιτητές, και β) στη συντριπτική πλειοψηφία δεν υπάρχουν αντικαταστάτες- στοιχείο που είναι σε όλους γνωστό. Επίσης η μείωση αυτή δεν αρκεί για να δικαιολογήσει τη συνολική στάση (άρνηση υπογραφής και κυρίως άρνηση προσέλευσης στο διάλογο), ενώ θα μπορούσε να τη θεωρήσει κανείς ως καταχρηστική για τις οικογένειες των φοιτητών στους δύσκολους οικονομικά καιρούς που διανύουμε (σημειώνεται ότι οι απολαβές των μουσικών δεν μειώθηκαν και από τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν προβλέπεται μείωσή τους).
Ας σημειωθεί εξάλλου ότι η πιο πάνω λύση της μείωσης της αμοιβής προκρίθηκε ως η πλέον κατάλληλη εναλλακτική πρόταση, με κριτήριο πάντα την πραγματοποίηση όλων των μαθημάτων του Τμήματος και του Ιδρύματος, παρά τη μείωση του συνολικού αριθμού των εκτάκτων που εξασφάλισε το Ίδρυμα (από 44 σε 30). Η διεξαγωγή όλων των μαθημάτων ήταν το μεγάλο διακύβευμα και τα μέλη της Συνέλευσης του ΤΕΙ συναίνεσαν να έχουν λιγότερους έκτακτους συνεργάτες τα υπόλοιπα Τμήματα, ώστε να ενισχυθεί το ΤΛΠΜ.
Με δεδομένα τα ανωτέρω, εκτιμάται ότι έχει διαταραχθεί σε σημαντικό βαθμό το ομαλό κλίμα στο Τμήμα μας. Όλοι μας, όσο κύρος και αν μας προσδίδει η επιστημονική, καλλιτεχνική και ακαδημαϊκή μας ταυτότητα- όσο «διάσημοι» και αν είναι κάποιοι από εμάς, κατά το κοινώς λεγόμενο- δεν μας παρέχει σε καμία περίπτωση το άλλοθι να μην τηρούμε τις βασικές αρχές του αλληλοσεβασμού και της ισότητας και να μην συμμορφωνόμαστε με τους κανόνες. Γιατί πάντα θα πρέπει να προσβλέπουμε στο καλό του Ιδρύματος/Τμήματος, αλλά κυρίως στην απρόσκοπτη μετάδοση της γνώσης στους φοιτητές μας. H εξασφάλιση αυτών των στόχων με δεδομένη την άσχημη οικονομική συνθήκη στη χώρα μας απαιτεί από όλους μικρές ή μεγάλες θυσίες.
Σε κείμενο που δημοσίευσε ο σύλλογος των φοιτητών του Τμήματός μας σημειώνεται ότι υπάρχει ο κίνδυνος υποβάθμισης των σπουδών τους και μετατροπής του Τμήματος σε ΙΕΚ. Ποιος τα υποστηρίζει αυτά; Στηριζόμενος σε ποια στοιχεία; Τι συμφέρον μπορεί να έχει η Διοίκηση από την υποβάθμιση του ΤΛΠΜ; Μήπως αντίθετα κάποιοι έχουν συμφέρον από το κλείσιμο του μοναδικού τμήματος που παρέχει δωρεάν εκπαίδευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο;
Τι προέχει; H διεκδίκηση της μη μείωσης της αμοιβής τριών (3) εκτάκτων (καθόλα δίκαιο αίτημα) ή η διεκδίκηση και η εξασφάλιση της πλήρους και κανονικής λειτουργία του Τμήματος; Δηλαδή επιλέγεται η απώλεια του εξαμήνου και η οικονομική ζημία δεκάδων οικογενειών των φοιτητών; Βεβαίως και θα υπεραμυνόμασταν της πρώτης διεκδίκησης, αλλά όταν τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα και μεγέθη επιβάλλουν τους δικούς τους αμείλικτους κανόνες, δυστυχώς οι κανόνες της λογικής και ψύχραιμης εκτίμησης επιβάλλουν την επιλογή λύσεων με τις μικρότερες αρνητικές συνέπειες.
Γιατί προβάλλεται συνέχεια το ζήτημα της κατάργησης του κλάδου των μουσικών και αντίθετα αποσιωπάται η σχετική πρόβλεψη που έχει ήδη ενσωματωθεί στον Οργανισμό του Ιδρύματος και η οποία επιλύει το καθεστώς της μελλοντικής απασχόλησης λαϊκών μουσικών στο Τμήμα;
Πώς προεξοφλείται ότι οι διδάσκοντες στο Τμήμα μέχρι τώρα είναι οι μόνοι «πρώτης κατηγορίας» μουσικοί και ότι όποιος άλλος έρθει θα είναι «δεύτερης κατηγορίας», εφόσον θα ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία αξιολόγησης;
Πού βρισκόμαστε σήμερα;
Μετά από συζήτηση στη Συνέλευση του ΤΕΙ Ηπείρου, στο ανώτατο συλλογικό όργανο της ακαδημαϊκής μας κοινότητας, αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξη των θέσεων των εκτάκτων συνεργατών του ΤΛΠΜ με δεδομένη την άρνηση των επιλεχθέντων διδασκόντων να υπογράψουν τις συμβάσεις τους. Η λύση αυτή αποβλέπει στην απρόσκοπτη λειτουργία του Τμήματος έχοντας ως γνώμονα τους φοιτητές, τις σπουδές και τις οικογένειές τους.
Από το σύνολο των στοιχείων εκτιμούμε ότι η όλη κινητοποίηση συνοδευόμενη με προσβολές προς την Διοίκηση, δείχνει μάλλον να ωθεί εσκεμμένα την κατάσταση στα άκρα. Έχοντας ως όχημα την υπερβολή και τη δημιουργία εσφαλμένων εντυπώσεων περί κατάργησης του ΤΛΠΜ ή μετατροπής του σε ΙΕΚ και των φοιτητών του σε φοιτητές β κατηγορίας (πρακτικές που φτάνουν ακόμη και στο σημείο των προειδοποιήσεων προς την κοινότητα των μουσικών, οι οποίες έχουν ως στόχο να λειτουργήσουν απαγορευτικά προς την προσέλευση νέων υποψήφιων συνεργατών) το μόνο που επιτυγχάνεται είναι η δυσφήμιση του Τμήματος και του Ιδρύματος.
Εμείς πιστεύουμε ότι όλα τα ζητήματα μπορούν να επιλυθούν εντός της ακαδημαϊκής κοινότητας με πνεύμα ακαδημαϊκής αλληλεγγύης και συνεργασίας, χωρίς τη δημιουργία εσφαλμένων εικόνων σε τρίτους, που δεν έχουν ιδία αντίληψη των όσων λαμβάνουν πραγματικά χώρα στο εσωτερικό του Ιδρύματος.
Τα μέλη ΕΠ του ΤΛΠΜ
Σίσσυ Θεοδοσίου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Ειρήνη Παπαδάκη, Καθηγήτρια Εφαρμογών
Ηλίας Σκουλίδας, Επίκουρος Καθηγητής
Μάρκος Σκούλιος, Καθηγητής Εφαρμογών