LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΓΚΟΚΑ – Πρ. Βουλευτή ΠΑ.ΣΟ.Κ Άρτας
Τις τελευταίες ημέρες ανακοινώθηκε η υπογραφή της ανάθεσης της μελέτης για το έργο της Οριοθέτησης και Διευθέτησης της κοίτης του Αράχθου.
Ενός έργου κορυφαίας σημασίας για την αντιπλημμυρική προστασίας της Άρτας, για το περιβάλλον, την οικιστική και τη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής μας. Παρά το γεγονός ότι η εξέλιξη δεν μπορεί να μη χαρακτηριστεί ως θετική, κατά το “κάλιο αργά παρά ποτέ”, δεν μπορεί να αγνοηθεί η πολύ μεγάλη καθυστέρηση και το δυσάρεστο αποτέλεσμα να μην υπάρχει ακόμη μελέτη και να χάνεται η μεγάλη ευκαιρία, με την εξασφαλισμένη χρηματοδότηση της υλοποίησης του έργου στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος (νέο ΕΣΠΑ) της περιόδου 2014-2020.
Έχουν περάσει πάνω από τέσσερα χρόνια, όταν στις 18 Δεκεμβρίου 2014, με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το έργο αυτό εντάχθηκε στη νέα Προγραμματική Περίοδο 2014-2020, με προεκτιμώμενο προϋπολογισμό 80 εκατ. Ευρώ. Μια απόφαση που δικαίωσε τις προσπάθειες για την ικανοποίηση ενός χρόνιου αιτήματος του Δήμου Αρταίων και με το οποίο προσωπικά ασχολήθηκα ιδιαίτερα την περίοδο εκείνη.
Το έργο έχει συμπεριληφθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα ΥΜΠΠΕΡΡΑ, στα μεγάλα έργα, με ονομαστική αναφορά, μετά από πολλές συντονισμένες προσπάθειες τότε, σε πολλά επίπεδα, ώστε να ξεπεραστούν τεχνικά ζητήματα και κυρίως αυτό του ορισμού του μεγέθους της πλημμυρικής παροχής του ποταμού Αράχθου, αλλά και για να υπάρξει η πολιτική βούληση και η απόφαση τριών συναρμοδίων τότε Υπουργείων, ΥΠΕΚΑ, Υποδομών και Αγροτικής Ανάπτυξης για την επιλογή αυτής ένταξης.
Σε λιγότερο όμως από δύο χρόνια, θα βρεθούμε στο τέλος του προγράμματος, χωρίς χρηματοδότηση, με ανεπαρκείς Εθνικούς πόρους και επομένως σε αναζήτηση νέων πόρων.
Έπρεπε ήδη, στον πέμπτο χρόνο του προγράμματος 2014-2020, να βρισκόμαστε σε φάση κατασκευής και ολοκλήρωσης του έργου, και δεν είμαστε ούτε καν στην αρχή. Η καθυστέρηση είναι αδικαιολόγητη όπως δεν δικαιολογούνται και οι πανηγυρικές δηλώσεις. Αλλά και οι ευθύνες είναι μεγάλες αφού στο τέλος του προγράμματος δεν θα έχει τελειώσει ούτε η μελέτη.
Και αυτό δυστυχώς δεν συμβαίνει μόνο με το συγκεκριμένο έργο, στην περίοδο διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – Τσίπρα. Και αναφέρω για παράδειγμα την απόλυτη στασιμότητα στα εγγειοβελτιωτικά έργα της πεδιάδας Άρτας, όπου ακόμη υλοποιείται η δημοπράτηση τμήματος από το 2014 με σύμβαση περίπου 8 εκατ. Ευρω, ή στις υποδομές στην Υγεία, την Παιδεία και άλλους τομείς.
Γνωρίζουμε όλοι ότι νέα έργα με νέες χρηματοδοτήσεις στο νομό μας δεν υπάρχουν, εκτός από εξαγγελίες της τελευταίας στιγμής, με μια δημοπράτηση οδοποιίας στον ορεινό όγκο, δηλαδή ελάχιστα σε σχέση μ' αυτά που χρειαζόμαστε, αλλά και με τις προσδοκίες που είχε ο λαός της Άρτας αυτή την περίοδο.Και αυτά τα γνωρίζει καλύτερα απ' όλους ο τεχνικός και κατασκευαστικός κλάδος της περιοχής μας, με την υψηλή ανεργία που υπάρχει.
Όμως σε κάθε περίπτωση η τεράστια σημασία του έργου της Οριοθέτησης και Διευθέτησης της κοίτης του Αράχθου επιβάλλει την στήριξή του από όλους τους τοπικούς φορείς και παράγοντες, για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση της κατασκευής του.
Για τον κόσμο της περιοχής μας σημασία έχει η υλοποίηση του έργου και οι θετικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη του τόπου μας. Και ελπίζω ότι σύντομα θα υπάρξουν οι προϋποθέσεις για ένα Περιφερειακό Πρόγραμμα, που θα εξασφαλίσει μια ουσιαστική, πραγματική Ανάπτυξη και για την Άρτα μας.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ «Π»: Ο Χρήστος Γκόκας δικαιώνει τον «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ» για τις θέσεις που έχει ήδη πάρει γι’αυτό το θέμα, χαρακτηρίζοντας τις «πανηγυρικές δηλώσεις» των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σαν «ιστορίες για αγρίους και λωτοφάγους».!