LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
Του Χρήστου Μέγα
Δεν χωράει αμφιβολία ότι όλες οι ελληνικές διοικήσεις θεωρούν την συγκέντρωση σαν απαραίτητα(;) πηγή αναβάθμισης. Εννοούν όμως αρχή συγκεντρωτικού ελέγχου…
Γι’ αυτό και όλες οι υπηρεσίες έχουνσυγκεντρωθεί στην πρωτεύουσα, γι’αυτό και το Λεβιάθαν του «Αθηνοκεντρικού» κράτος.
Είναι προφανές ότι και οι Πρυτανικές αρχές δεν εκφεύγουν αυτής της πρακτικής. Οι καθηγητές π.χ. από το Δημοκρίτειο ή το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας μετακινούνται, με πρώτη ευκαιρία προκήρυξης μιας νέας θέσης, στην Αθήνα (όπου οι οικονομικές δυνατότητες και οι κομματικές προσβάσεις είναι περισσότερες, είναι η έδρα των δικαστηρίων, για τους Νομικούς κ.ο.κ). Οι πρυτανικές αρχές του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (φαντάζομαι το Ιωαννίνων έμεινε για ιστορικούς λόγους, ενώ έχουμε πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ΔημοκρίτειοΠανεπιστήμιο Θράκης κ.λπ.),μοιάζει να εξετάζουν την πιθανότητα αναβάθμισης του, έτσι κι αλλιώς υψηλού επιπέδου, Πανεπιστήμιου της ιδιαίτερης πατρίδας μας δια των συγχωνεύσεων…
Βεβαίως, ποτέ η επιστημονική συζήτηση δεν πρέπει νασταματά, προσέχοντας όμως πάντα δύο κανόνες:
α/Τη δημοκρατική διάχυση της γνώσης και
β/ Την περιφερειακή ενίσχυση ως πηγή εθνικής ενδυνάμωσης και παροχής ίσων ευκαιριών στην Παιδεία και την Ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου.
Ας ελπίσουμε ότι εδώ το «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων» συμπεριφέρεται ως «Πανεπιστήμιο Ηπείρου». Δεν το αμφισβητούμε, το δεχόμαστε καλοπροαίρετα…
Επί του προκειμένου τώρα.
Οι τοπικές (αρτινές) αρχές κίνησαν γη και ουρανό για μια επιμέρους αναφορά σε ένα κάποιο αρχικό… draft που είχε αφορμή το στεγαστικό πρόβλημα της σχολής Μουσικών Σπουδών (δεν είναι η μόνη, δεν είναι το μόνο πρόβλημα…),ενώ την ίδια στιγμή:
1. Στην Βουλή ψηφίζεται η αυθαίρετη (στο βαθμό που το «10» εξαρτάται από την δυσκολία των προς εξέταση θεμάτων και όχι από το επίπεδο των διαγωνιζομένων) βάση εισαγωγής. Κάτι που μπορεί να ξεδοντιάσει τις υφιστάμενες σχολές στην Άρτα (Γεωπονική, Πληροφορική και Μουσικών Σπουδών).
2. Η υπουργός Παιδείας ήδη έχει διαφοροποιήσει την χρηματοδότηση μεταξύ (παλαιών) πανεπιστημιακών σχολών και νεωτέρων (προερχομένων από τα παλαιά ΤΕΙ).
3. Απαγορεύεται η μεταγραφή από τις (παλαιές) πανεπιστημιακές σχολές, στις νεότευκτες… Δηλαδή, για να το κάνουμε πιο σαφές: Ο πτυχιούχος της Γεωπονικής Ορεστιάδας έχει «καλύτερο» πτυχία από τον απόφοιτο του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων (με έδρα της Άρτα).
Αυτά ήδη συμβαίνουν και γι αυτή την ραγδαία υποβάθμιση υπάρχουν ευθύνες και υπεύθυνοι!
Φαίνεται ότι αυτή η αρνητική εξέλιξη για τις καλές σχολές του Πανεπιστημίου μας στην Άρτα (ολημερίς τις χτίζαμε και το βράδυ γκρεμιζόταν…),δεν γίνεται αντιληπτή από τους τοπικούς παράγοντες. Μοιάζει περισσότερο να αγωνιούν για την διατήρηση των θέσεων τους, γι’ αυτό κάνουν «επίδειξη» σε τοπικό επίπεδο...
Αλλά, φευ! Οι σχολές αποδυναμώνονταιχειρουργικά από την υπουργό, την Βουλή, την κυβέρνηση.
Κοντολογίς, αλλού τα κακαρίσματα κι αλλού γεννούν οι κότες. Αγωνιώ γιατην αντίδραση της τοπικής κοινωνίας τον προσεχή Σεπτέμβριο όταν στοCambusτων Κωστακιών θα βόσκουν προβατάκια.
(Σ.σ.: Βλέπετε, οι τοπικοί άρχοντες δεν μπόρεσαν να διαθέσουν, ακόμη(;) ένα κεντρικό-νεοκλασικό-αρχοντικό μέσα στην ιστορική μας πόλη ως σημείο αναφοράς για το Πανεπιστήμιό μας). Και τι «επιχειρήματα», έναντι της συντελεσμένης ερήμωσης, θα επιστρατευτούν άραγε;. Μήπως του επιπέδου: «Μην ανησυχείτε, η Γεωπονική απέκτησε και τμήμα Κτηνιατρικής, γι’ αυτό και τα προβατάκια…». Μάλλον δεν αρκεί. Θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποτραπεί αυτή η εξέλιξη, και πρέπει να βρεθεί τώρα. Ας επιχειρηθεί λοιπόν, εκ νέου, η σύναξη των αρμοδίων, με πρωτοβουλία του κ.Δημάρχου, για ένα υπαρκτό πρόβλημα…