LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
Στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αρταίων, σχετικά με το έργο του OpenMall και με αφορμή:
(α) την ερώτηση που είχαμε καταθέσει εγγράφως στις 24 Απριλίου 2024 και αφορούσε σε ύπαρξη ή όχι μελετών προσβασιμότητας οχημάτων (πυροσβεστικής, ασθενοφόρων κλπ.) στις περιοχές της αστικής ανάπλασης και
(β) την απάντηση που πήραμε από τον Δήμο στις 7 Ιουλίου 2024 (2,5 μήνες μετά), παρουσιάσαμε μελέτη ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ με στοιχεία και σχέδια, που αποδεικνύουν ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την πρόσβαση ειδικά των πυροσβεστικών οχημάτων, στο τμήμα που έχει ήδη κατασκευαστεί (από πλατεία Μονοπωλίου μέχρι και Άγιο Γεώργιο).
Την αμέσως επόμενη ημέρα παραδώσαμε στον Δήμαρχο Αρταίων κ. Σιαφάκα, την εν λόγω μελέτη, συνοδευόμενη με συγκεκριμένες προτάσεις για την άμεση εφαρμογή της, και αποκατάσταση της προσβασιμότητας των οχημάτων ασφαλείας με μηδενικό κόστος για τον Δήμο Αρταίων.
Μας κάνει εντύπωση το ότι δεν έχει γίνει από την Δημοτική Αρχή η παραμικρή αναφορά σε αυτή την μελέτη στο Δελτίο Τύπου που εξέδωσε για το ζήτημα της συνεδρίασης, μέρες αργότερα. Εντύπωση μας κάνουν επίσης και οι απαντήσεις που δόθηκαν στην ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, και επικεντρώνονταν στο ότι «τα οχήματα έχουν και όπισθεν»!
Όπως τονίσαμε για το θέμα της προσβασιμότητας απαιτούνται ενέργειες άμεσα στο τμήμα που έχει ήδη κατασκευαστεί και απαιτείται επίσης η σύνταξη αντίστοιχης μελέτης για το υπόλοιπο τμήμα, που κατασκευάζεται αυτή την στιγμή. Οι αλλαγές που προτείνουμε δεν αφορούν σε αλλαγή του φυσικού αντικειμένου του έργου και ως εκ΄τούτου μπορούν να γίνουν άμεσα.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην λογική που λέει ότι «κατασκευάζω το έργο όπως είναι και αλλάζω μετά», γιατί:
1ον) είναι λάθος να υλοποιείς ένα έργο που αποδείχτηκε πως έχει προβλήματα,
2ον) είναι πολύ πιο δύσκολο να «αλλάξεις» ένα ολοκληρωμένο έργο μετά, καθώς το έργο είναι συν-χρηματοδοτούμενο
3ον) οι όποιες αλλαγές «μετά» κοστίζουν πολύ περισσότερα χρήματα από τους Δημοτικούς πόρους ,
4ον) ένα δημόσιο έργο γίνεται για να λύνει προβλήματα και να βελτιώνει την ζωή των ανθρώπων και όχι αποκλειστικά και μόνο για να «απορροφά» χρήματα από τα διάφορα Επιχειρησιακά Προγράμματα και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Με βάση όσα αποδείχτηκαν για το ήδη κατασκευασμένο έργο (από πλατεία Μονοπωλίου μέχρι και Άγιο Γεώργιο), θεωρούμε ότι για το υπόλοιπο έργο του OpenMall, λαμβάνοντας υπόψιν τον τρόπο που εξελίσσεται και το στάδιο υλοποίησης που βρίσκεται, πρέπει να γίνουν τα εξής, άμεσα, όσο αυτό βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή:
1ον) Απαιτείται μελέτη και ενέργειες για την προσβασιμότητα των οχημάτων ασφαλείας, τροφοδοσίας κλπ., στις νέες περιοχές της ανάπλασης. Η προσβασιμότητα των οχημάτων ασφαλείας θα επηρεάσει και την μελέτη ηλεκτροφωτισμού, καθώς θα δημιουργηθούν προβλήματα σε σχέση με τα υπόλοιπα στοιχεία αστικού εξοπλισμού (ζαρντινιέρες, παγκάκια, μπάρες, κλπ.). Η πρόταση που καταθέσαμε συμβάλει σε αυτήν την κατεύθυνση.
2ον) Απαιτείται συμπλήρωση στη φυτοτεχνική μελέτη, καθώς είναι προφανές ότι και ο τρόπος φύτευσης των δέντρων (μέσα σε ζαρντινιέρες) και το πλήθος των δένδρων και το είδος των δένδρων, δεν επαρκούν για την σκίαση, την καλυτέρευση του μικροκλίματος, την θερμοκρασία, το αισθητικό αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πλατεία Μονοπωλίου, αλλά και το τμήμα του δρόμου μέχρι τον Άγιο Γεώργιο. Ειδικά, η περίπτωση της πλατείας Μονοπωλίου, όπου τον Μάρτιο του 2024 κόπηκαν τα δέντρα της πλατείας, με την δημοτική αρχή να δεσμεύεται ότι θα τα αντικαταστήσει, φυτεύοντας όμως δενδρύλλια αντί για δέντρα. Υπενθυμίζουμε την απάντηση της Δημοτικής Αρχής που έλεγε «δενδρύλλια είχαμε στις αποθήκες του Δήμου, αυτά βάλαμε», η οποία αποδεικνύει την αναγκαιότητα συμπλήρωσης της φυτοτεχνικής μελέτης και την αδιαφορία της για αυτό το ζήτημα.
3ον) Το ζήτημα της όδευσης για τους ανθρώπους με προβλήματα όρασης πάνω στο κανάλι ομβρίων είναι όχι απλά προβληματικό από την πλευρά της αισθητικής και της τεχνικής, αλλά είναι βαθιά αντικοινωνικό ζήτημα το να αναγκάζεις συνανθρώπους μας να περπατάνε μέσα στα νερά του καναλιού όταν βρέχει. Ζητάμε άμεσα την αλλαγή του, στο νέο υπό κατασκευή τμήμα του OpenMall και την διερεύνηση – κοστολόγηση της ίδιας αλλαγής στη ήδη κατασκευασμένο τμήμα (πλ. Μονοπωλίου – Αγ. Γεώργιος).
4ον) Τα στοιχεία αστικού εξοπλισμού (παγκάκια, ζαρντινιέρες, μπάρες, κάδοι σκουπιδιών κύβοι κλπ. ) θεωρούμε ότι πρέπει να επανεξεταστούν σε συνεργασία με τον μελετητή του έργου και ως προς το πλήθος και ως προς την χωροθέτησή τους και ως προς το μέγεθος και τον όγκο τους και ως προς την χρηστική τους αξία.
5ον) Θεωρούμε απαράδεκτο και αδιανόητο το γεγονός του ότι έχει μετατραπεί όλο το κέντρο της πόλης σε ένα ανοιχτό εργοτάξιο. Ζητάμε την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας της μελέτης ΣΑΥ-ΦΑΥ και αλλαγή του τρόπου κατασκευής, η οποία να λαμβάνει υπόψιν ότι το έργο κατασκευάζεται εντός του αστικού ιστού της πόλης, μπροστά από πλήθος καταστημάτων και με πολλούς διερχόμενους πολίτες.
Καταλήγουμε τονίζοντας ότι, ένα δημόσιο έργο όπως το OpenMall, δεν γίνεται απλά και μόνο για να γίνει ή για να «απορροφήσει» κονδύλια. Ένα δημόσιο έργο οφείλει:
- να βελτιώνει την ποιότητα ζωής,
- να έχει θετικό κοινωνικό αποτύπωμα και
- να αποτελεί τμήμα ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού.
Καλούμε την Δημοτική Αρχή να αναλογιστεί τι από όλα αυτά εξυπηρετεί με το συγκεκριμένο έργο, με τον τρόπο και τις ελλείψεις που το κατασκευάζει.