Καταιγισμός αντιδράσεων για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις - Στο πλευρό των κατοίκων και το Αστικό ΚΤΕΛ Άρτας που προειδοποιεί για κίνδυνο διακοπής συγκοινωνιών και ασφάλειας!
Σε πεδίο έντασης και αγανάκτησης μετατρέπεται η περιοχή της Άρτας μετά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που επιχειρούνται στον δρόμο προς Κωστακιούς, με τους κατοίκους, επαγγελματίες και τοπικούς φορείς να μιλούν πλέον για σχέδιο «χωρίς λογική, χωρίς διαβούλευση και χωρίς επαφή με την πραγματικότητα».
Στο μέτωπο των αντιδράσεων προστέθηκε με έντονο και δημόσιο τρόπο το Αστικό ΚΤΕΛ Άρτας, ο πρόεδρος του οποίου δηλώνει πως η εφαρμογή των ρυθμίσεων καθιστά τη διέλευση των λεωφορείων επικίνδυνη, ανεφάρμοστη και απειλητική για την καθημερινή αστική συγκοινωνία.
Όπως σημειώνει, ο βασικός αυτός άξονας συνδέει την πόλη όχι μόνο με τους Κωστακιούς αλλά με το Πανεπιστήμιο και 13 χωριά του κάμπου, και αν συνεχιστεί το έργο χωρίς αλλαγές, «θα τεθεί σε κίνδυνο η ίδια η λειτουργία του ΚΤΕΛ».
Ο δρόμος θα καταλήξει σε καρμανιόλα!
Οι διαμαρτυρίες δεν περιορίζονται σε συναισθηματικούς τόνους. Οι πολίτες και οι τοπικοί επαγγελματίες μιλούν με συγκεκριμένα επιχειρήματα και τεχνικές παρατηρήσεις.
Όπως τονίζουν, το πλάτος του δρόμου μειώνεται δραματικά, αγγίζοντας τα ελάχιστα όρια που επιτρέπουν τη διέλευση ενός φορτηγού.
«Τα τροχοφόρα θα κινούνται σαν σε σιδηροδρομικές ράγες», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Σε περίπτωση βλάβης βαρέως οχήματος ή ατυχήματος, η κυκλοφορία θα διακόπτεται πλήρως, χωρίς δυνατότητα παράκαμψης. Δεν υπάρχει χώρος για ποδήλατα, παρότι το ποδήλατο αποτελεί καθημερινό μέσο μετακίνησης για τους κατοίκους της περιοχής, από μαθητές μέχρι ηλικιωμένους.
Ιδιαίτερη ανησυχία εκφράζεται για την πρόσβαση σε καταστήματα και κατοικίες. Ο νέος σχεδιασμός, τονίζουν, καθιστά αδύνατη τη φόρτωση και εκφόρτωση εμπορευμάτων, πράγμα που απειλεί άμεσα τη βιωσιμότητα των τοπικών επιχειρήσεων. Παράλληλα, πολλές κατοικίες έχουν τις εισόδους τους απευθείας στον δρόμο, και με τη νέα διαμόρφωση, οι κάτοικοι εκτίθενται καθημερινά σε κίνδυνο, ειδικά οι ευάλωτες ομάδες.
«Η αχρήστευση των καταστημάτων και των κτισμάτων είναι δεδομένη», δηλώνουν εκπρόσωποι των τοπικών φορέων. «Δεν υπάρχει χώρος για φορτηγά, δεν υπάρχει ζώνη ασφαλείας για τους πεζούς, δεν προβλέφθηκαν λειτουργικά πεζοδρόμια. Είναι ένα σχέδιο κομμένο και ραμμένο χωρίς την πραγματική καθημερινότητα των κατοίκων».
Υπάρχει λύση, αλλά όχι με τη σημερινή μελέτη
Η τοπική κοινωνία δεν στέκεται απέναντι στο έργο με λογική «όχι σε όλα». Αντίθετα, καταθέτει προτάσεις, ζητά διάλογο και απαιτεί λογικές, εφαρμόσιμες λύσεις όπως:
- Σταθερά διαχωριστικά στηθαία ή μικρές κεντρικές νησίδες, που επιτρέπουν τον έλεγχο της ταχύτητας αλλά αφήνουν τον αναγκαίο λειτουργικό χώρο.
- Μείωση ταχύτητας στο ελάχιστο με σαφή και ενισχυμένη σήμανση.
- Υπερτονισμένες διαβάσεις πεζών, ώστε να υπάρχει πραγματική ασφάλεια στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου.
- Φωτοσήμανση (φανάρια) σε κομβικά και επικίνδυνα σημεία, που σήμερα αντιμετωπίζονται με πρόχειρες παρεμβάσεις ή αδιαφορία.
Το μήνυμα των πολιτών και των φορέων είναι ξεκάθαρο: «Το έργο μπορεί και πρέπει να γίνει, αλλά όχι έτσι όπως είναι σχεδιασμένο τώρα. Χρειάζονται ριζικές αλλαγές και παρεμβάσεις, και αυτές πρέπει να γίνουν άμεσα. Όσο το επιτρέπουν οι περιστάσεις και προτού ολοκληρωθούν εργασίες που δεν θα μπορούν να αναστραφούν».
Οι δηλώσεις του προέδρου του Αστικού ΚΤΕΛ Άρτας
Στις αντιδράσεις προστίθεται και η επίσημη φωνή του Αστικού ΚΤΕΛ Άρτας, μέσω του προέδρου του, Κώστα Σάκκα, ο οποίος εστιάζει στις σοβαρές επιπτώσεις των νέων ρυθμίσεων στη λειτουργία των λεωφορείων.
«Ο δρόμος στενεύει τόσο που μετά βίας χωράει φορτηγό. Τα λεωφορεία μας σταματούν πάνω στον δρόμο. Το πρωί, όταν το λεωφορείο μπαίνει για να πάρει μαθητές, δεν μπορεί να βγει, πέφτει πάνω στις νησίδες και αναγκάζεται να κινηθεί ανάποδα σε παράδρομο», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Όπως εξηγεί, ο άξονας αυτός είναι ζωτικής σημασίας για την αστική συγκοινωνία, καθώς εξυπηρετεί καθημερινά τους Κωστακιούς, το Πανεπιστήμιο και 13 χωριά του κάμπου.
«Δεν μιλάμε για έναν δευτερεύοντα δρόμο. Είναι βασικός συγκοινωνιακός άξονας. Η διέλευση των λεωφορείων έχει καταστεί προβληματική και επικίνδυνη. Αν δεν υπάρξουν αλλαγές, θα είναι αδύνατο να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε την περιοχή με ασφάλεια», υπογραμμίζει.
Την ίδια στιγμή, εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του φορέα για την πλήρη απουσία διαβούλευσης, καθώς, όπως αποκαλύπτει, ουδέποτε ζητήθηκε η γνώμη του Αστικού ΚΤΕΛ Άρτας πριν καταρτιστεί η μελέτη.
«Π»