

Παλαιότερα, στις προεκλογικές περιόδους, οι διεκδικητές του Δήμου Αρταίων συνήθιζαν να τονίζουν πως «Ενημερωμένος δημότης, σημαίνει υπεύθυνος δημότης».
Ήταν η φράση-σύνθημα που υποσχόταν διαφάνεια, πλήρη ενημέρωση και ανοικτή επικοινωνία με τους πολίτες. Ωστόσο, μόλις οι ίδιοι αναλάμβαναν τη διοίκηση του δήμου, η υπόσχεση αυτή ξεχνιόταν εύκολα και μαζί της χανόταν και η εμπιστοσύνη του δημότη.
Σήμερα, οι πολίτες της Άρτας κινούνται μέσα σε ένα πέπλο σιωπής.
Δεν έχουν πρόσβαση σε ουσιαστική πληροφόρηση για τα ζητήματα που τους αφορούν, για τις αποφάσεις που λαμβάνονται ή τα έργα που σχεδιάζονται.
Η απουσία ενημέρωσης γεννά σύγχυση και καχυποψία και σε αυτό το κενό ευδοκιμούν οι ψίθυροι, οι υπαινιγμοί, τα σχόλια και οι υπερβολές.
Όταν το επίσημο κανάλι επικοινωνίας κλείνει, τότε το ανεπίσημο, το διαδίκτυο, αναλαμβάνει δράση, άλλοτε χρήσιμα, άλλοτε… «δολοφονικά».
Η αντίδραση του πολίτη μπορεί να μοιάζει οργισμένη ή υπερβολική, όμως δεν στερείται δικαιολογίας.
Η αγανάκτηση, όπως θα έλεγε και η «ιατρική», λειτουργεί ως εκτόνωση, ως φάρμακο απέναντι στην αίσθηση αδυναμίας.
Όταν δεν υπάρχει ενημέρωση, δεν υπάρχει και συμμετοχή, κι όταν δεν υπάρχει συμμετοχή, η σχέση πολίτη - εξουσίας μετατρέπεται σε μονόλογο.
Ο δημότης της Άρτας δεν ζητά πολλά.
Ζητά να γνωρίζει, να μαθαίνει, να ενημερώνεται με συνέπεια και ειλικρίνεια.
Μόνο τότε θα μπορέσει να γίνει πραγματικά υπεύθυνος και να πάψει να αντιδρά ανευθύνως… υπεύθυνα.
Γιατί η διαφάνεια δεν είναι πολυτέλεια της διοίκησης, είναι δικαίωμα της κοινωνίας.
«Π»