Συζήτηση για την Εγνατία οδό έγινε σήμερα στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης της Βουλής, με αφορμή τον ορισμό του νέου Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της «Εγνατία Οδός ΑΕ», κ. Γ. Σκόδρα.
Στην παρέμβασή του ο Σταύρος Καλογιάννης έθεσε στον Υπουργό Υποδομών κ. Χρυσοχοΐδη και στον κ. Σκόδρα τα εξής θέματα:
- Την μελλοντική πορεία της Εγνατίας οδού. Για τα θέμα ο Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε:
«Η Εταιρεία, πέρα από τους κάθετους άξονες, δεν πρέπει να αναλώνεται με μικρά έργα στα νησιά του Αιγαίου. Έχει όλα τα εχέγγυα για να προχωρήσει στα Βαλκάνια, στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και αυτό πρέπει να κάνει. Αυτό πρέπει να αποτελεί προτεραιότητά της».
- Για τα διόδια στην Εγνατία, δήλωσε:
«Οι θέσεις εγκατάστασης των σταθμών διοδίων έχουν καθορισθεί το έτος 2000, με απόφαση του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Λαλιώτη.
Προβλέπονται από τότε 13 σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας.
Επισημαίνω ότι η Εγνατία Οδός έχει δάνεια προς αποπληρωμή ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, ενώ το κόστος συντήρησής της ανέρχεται σε 40 εκ. ευρώ ετησίως, χωρίς τα έξοδα της βαριάς συντήρησης. Πρέπει να προστεθούν σ’ αυτά ο ηλεκτροφωτισμός (περίπου 15 εκ. ευρώ τον χρόνο), οι μισθοί των υπαλλήλων των διοδίων (10 εκ. ευρώ περίπου ετησίως), κλπ. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να αποπληρώνονται αυτά τα έξοδα, καθώς τα έσοδα της Εταιρείας δεν επαρκούν για την κάλυψή τους. Γι’ αυτό προβλέπονται διόδια για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου.
Παράλληλα πρέπει να προωθηθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, με χρέωση βάσει της διανυόμενης χιλιομετρικής απόστασης, προς όφελος του πολίτη, όπως είχαμε προγραμματίσει προ διετίας».
- Για την χρηματοδότηση και δημοπράτηση του άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, που αποτελεί κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού.
Ο Σταύρος Καλογιάννης στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στην ωριμότητα του έργου, από πλευράς μελετών και αδειοδοτήσεων, και τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών είχε προωθήσει την ανάληψη του έργου από την Εγνατία Οδό ΑΕ, η οποία έχει την κατάλληλη εμπειρία αλλά και στελέχωση στα Ιωάννινα, για να ολοκληρώσει επιτυχώς το έργο. Άλλωστε το αντικείμενο της Εγνατίας τα τελευταία χρόνια είναι περιορισμένο, καθώς οι μεγάλοι οδικοί άξονες στη χώρα ολοκληρώνονται.