«Η αυξανόμενη γραφειοκρατία των τελευταίων χρόνων στο Δημόσιο, αποτελεί τροχοπέδη και στην λειτουργία των Δήμων και εμπόδιο κάθε αναπτυξιακής δραστηριότητάς τους.
Κάθε νέος νόμος συνοδεύεται από υποχρεώσεις, με τις οποίες ελέγχεται η τήρηση των τύπων και όχι η ουσία…»!
Τα παραπάνω τόνισε στον «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ» ο αντιδήμαρχος Αρταίων ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΣΙΑΦΑΚΑΣ, απαντώντας σε μια σειρά ερωτήσεων που αφορούσαν τα οικονομικά του Δήμου μας, και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σε αυτόν τον τομέα.
Οι απαντήσεις του καθρεφτίζουν την πραγματική εικόνα της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στο Δήμο Αρταίων και εντοπίζουν τα πραγματικά αίτια που την δημιούργησαν, με σαφήνεια, ρεαλισμό και γνώση.
Η συζήτηση που είχαμε μαζί του έχει ως ακολούθως:
Κύριε αντιδήμαρχε, έχετε την αρμοδιότητα και ευθύνη των οικονομικών ζητημάτων του Δήμου Αρταίων, ένας ρόλος ιδιαίτερα σημαντικός και δύσκολος, από τον οποίο εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και η παραγωγή δημοτικού έργου αλλά και η επιτυχία ή μη της σημερινής Δημοτικής Αρχής. Ποιες είναι οι δυσκολίες στην άσκηση των καθηκόντων σας;
«Είναι αλήθεια πως το οικονομικό τμήμα είναι ένα τμήμα νευραλγικό από τη λειτουργία του οποίο εξαρτάται ολόκληρος ο Δήμος. Κάθε απόφαση, κάθε λάθος ή παράλειψη έχει αντίκτυπο σε όλο το σχεδιασμό της ομάδας, σε όλη τη Δημοτική Αρχή.
Παρόλα αυτά πρέπει να δηλώσω ότι ο Δήμος Αρταίων διαθέτει μια καλά οργανωμένη οικονομική υπηρεσία, η οποία αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από ικανά και έμπειρα στελέχη. Σε αυτό το αποτέλεσμα προφανώς «βοήθησε» και ο Δήμαρχος ο οποίος αντιλαμβανόμενος την αναγκαιότητα μιας δυνατής ομάδας στο οικονομικό τμήμα που θα μπορέσει να κλείσει άμεσα υποθέσεις παρελθόντων ετών , να φέρει μια ισορροπία στο Δήμο και ταυτόχρονα να «τρέξει» καυτά θέματα και ανοιχτά μέτωπα στήριξε και στηρίζει τη συγκεκριμένη υπηρεσία με όποιες αλλαγές είναι απαραίτητες.
Θεωρώ ότι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζω καθημερινά είναι η γραφειοκρατία! Ακόμη και τα λίγα χρήματα που υπάρχουν, αφού γνωρίζετε ότι τα τελευταία 5-6 χρόνια η χρηματοδότηση μειώθηκε περίπου 70%, τις περισσότερες φορές απορροφούνται όχι εκεί που θέλουμε ή που πραγματικά υπάρχει ανάγκη!
Κάθε νέος νόμος είναι χειρότερος, από την άποψη της γραφειοκρατίας από τον προηγούμενο κάνοντας έτσι το Δήμο δυσκίνητο, δυσλειτουργικό και κυρίως αναξιόπιστο απέναντι στο Δημότη. Καταλαβαίνω ότι ίσως «πληρώνουμε» παλιές αμαρτίες κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και προσπαθούμε να «κλείσουμε πόρτες και παράθυρα» με την κάθε νέα νομοθεσία. ‘Έχουμε φτάσει όμως στο άλλο άκρο και πολλές φορές δεν είναι εφικτό να διαθέσουμε και τους λίγους πόρους που έχουμε προς όφελος του δημότη, κάτι που κοστίζει στον ίδιο και σε όλους μας».
Υπάρχουν οικονομικά προβλήματα που κληρονομήσατε από τους προηγούμενους και αν ναι, πως τα αντιμετωπίζετε;
«Υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες και προβλήματα που κληρονομήσαμε, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι προηγούμενοι δεν έκαναν όσο καλύτερα μπορούσαν τη δουλειά τους. Αν μπορούσα με κάποιο τρόπο να τα ταξινομήσω θα έλεγα πως υπάρχουν πολλά προβλήματα που μεταφέρονται ακόμη και τώρα από τη συνένωση των παλιών Καποδιστριακών Δήμων αφού σε πολλά θέματα υπήρχε διαφορετική πολιτική αντιμετώπισης. Μετά τη δημιουργία του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Αρταίων πρέπει οι δημότες από όλες τις Δημοτικές Ενότητες να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τα ίδια δικαιώματα, αλλά και τις ίδιες υποχρεώσεις. Δεν χωράνε πλέον διαφορετικές πολιτικές, ούτε πολιτικές σκοπιμότητες από κανένα μας.
Υπάρχουν, δυστυχώς όμως, και οικονομικές εκκρεμότητες που προέρχονται από παλαιοκομματική πολιτική άλλων εποχών. Πολιτική του «χτυπήματος της πλάτης» στο δημότη, για την οποιαδήποτε οφειλή του στο Δήμο ή ακόμη χειρότερα οφειλές πολλών ετών στα συρτάρια του Δημαρχείου μη βεβαιωμένες από το Δήμο με αποτέλεσμα ο δημότης να μην είναι ενήμερος.
Εκμεταλλευόμενοι κάποιοι πολλές φορές τη νομοθεσία ή οποία δίνει το περιθώριο των πέντε ετών στο δημόσιο για τη βεβαίωση οφειλών, αφήνανε τους δημότες να νομίζουν ότι μπορεί και να μην πληρώσουν. Αφήνανε εκούσια να πιστεύουν ότι ο Δήμαρχος ή ο κάθε Αντιδήμαρχος μπορεί να χρεώνει και να διαγράφει οφειλές και πρόστιμα κατά το δοκούν! Κάτι όμως που δε μπορεί να γίνει διότι είναι υπηρεσιακά ζητήματα και οι υπάλληλοι δε διακινδυνεύουν να κατηγορηθούν για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος.
Από τη μία ψηφίζονταν ρυθμίσεις, τέλη, πρόστιμα όπως ο νόμος υποχρεώνει, υπολογίζονταν σαν έσοδα, στον προϋπολογισμός και από την άλλη βεβαιώνονταν οι υποχρεώσεις στους δημότες επιλεκτικά!
Νομίζω ότι αυτές οι εποχές ανήκουν στο παρελθόν. Όλα αυτά είναι μαθήματα προς αποφυγήν για όλους μας. Οι δημότες πρέπει να είναι ενημερωμένοι για ότι τους αφορά. Πρέπει να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι ψηφίζεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για τους ίδιους, τι μπορεί και τι δεν μπορεί η Δημοτική Αρχή να κάνει, τι οφείλουν στο Δήμο και τι ο Δήμος από την άλλη τους οφείλει ώστε να μπορούν και να τα προγραμματίσουν. Δεν μπορεί ο δημότης να παίρνει βεβαίωση από το Δήμο ότι δεν έχει οφειλές (δημοτική ενημερότητα) και να του εμφανίζονται ξαφνικά παλιές οφειλές που είχαν μείνει στα συρτάρια σκοπίμως».
Υπάρχουν προμηθευτές του Δήμου που διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στην πληρωμή τους, υπάρχουν προμηθευτές που έχουν να πάρουν χρήματα εδώ και τρία χρόνια και άλλοι έχουν παραπεμφθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών για να πληρωθούν. Τι ακριβώς συμβαίνει, γιατί και πότε θα ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα που ταλαιπωρούν πολλές δεκάδες συμπολίτες μας και οξύνουν την ήδη περιορισμένη ρευστότητα στην τοπική αγορά;
«Πραγματικά πολλοί προμηθευτές του Δήμου καθυστερούν να εξοφληθούν. Ο λόγος της καθυστέρησης δεν είναι πάντα ο ίδιος. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο σημαντικότερος λόγος είναι η γραφειοκρατία, όπως προανέφερα, οι δαιδαλώδεις και χρονοβόρες διαδικασίες του δημοσίου, οι οποίες τις περισσότερες φορές ελέγχουν το τυπικό της υπόθεσης και όχι το πραγματικό και ουσιαστικό.
Πολλές φορές οι προμηθευτές καταφεύγουν στα δικαστήρια για να πληρωθούν. Ένας παρόμοιος λόγος καθυστέρησης ήταν και οι «ανατροπές» των οικονομικών υποχρεώσεων του Δήμου το 2015.
Μία διαφορά ημέρας στις δηλώσεις του 2015, μία διαφορά που όλα τα χρόνια μπορεί και να μην κόστιζε, εκείνη τη χρονιά κόστισε σε μεγάλες καθυστερήσεις, κάνοντας όλες τις πληρωμές του Δήμου στους προμηθευτές του μη-νόμιμες!
Καταφέραμε παρ’ όλα αυτά, εκμεταλλευόμενοι το πρόγραμμα ληξιπρόθεσμων οφειλών του Υπουργείου πέρυσι, να απορροφήσουμε περίπου 1 εκ. ευρώ και να εξοφλήσουμε ΟΛΕΣ τις παλιές ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δήμου.
Σήμερα ο Δήμος Αρταίων δεν οφείλει σε κανένα προμηθευτή του προμήθειες και εργασίες παλαιών ετών, εκτός των περιπτώσεων που υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του έτους ο Δήμος να είναι σε θέση να πληρώνει κάθε συναλλασσόμενο σε μικρό χρονικό διάστημα 1-2 μηνών, να ανακτήσει την αξιοπιστία του και γενικά να βρει την πραγματική ισορροπία του στα οικονομικά. Αυτό βέβαια προϋποθέτει μεγάλο συντονισμό, όχι μόνο της οικονομικής, αλλά όλων των υπηρεσιών του».
Τα οικονομικά του Δήμου που βρίσκονται σήμερα;
«Ο Δήμος Αρταίων είναι οικονομικά υγιής. Βρίσκεται σε αρκετά καλή οικονομική κατάσταση, σε σχέση με τους άλλους δήμους της Ελλάδας, χωρίς πολλά και μεγάλα δάνεια και το βασικότερο χωρίς υποχρεώσεις που δεν μπορεί μα καλύψει.
Η μεγάλη όμως διαφορά τα τελευταία χρόνια είναι ότι ο προϋπολογισμός βασίζεται σε ρεαλιστικά στοιχεία και όχι σε λογιστικά - εικονικά. Σύντομα θα φανούν με τον ισολογισμό της φετινής πορείας του προϋπολογισμού σημαντικές βελτιώσεις ποιοτικές και ποσοτικές σε όλα τα επίπεδα. Θα φανεί πως ο Δήμος Αρταίων στηρίζεται πλέον στα πόδια του σταθερά, ατενίζοντας το μέλλον με αισιοδοξία και ελπίδα.
Η οικονομική σταθερότητα ενός δήμου επιτρέπει στο Δήμαρχο και τη Δημοτική Αρχή να διεκδικήσει και να πετύχει συμμετοχή σε όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά προγράμματα, σε όλα τα προγράμματα υποδομής, να φέρει την Άρτα ένα βήμα μπροστά, κάτι το οποίο το έχουμε καταφέρει με μεγάλη επιτυχία και ο Δήμος Αρταίων έχει εντάξει έργα του σε όλες τις προσκλήσεις του ΕΣΠΑ που έχουν βγεί!».
Επί των ημερών σας αυξήθηκε ή μειώθηκε η γραφειοκρατία στις συναλλαγές σας;
«Η γραφειοκρατία αυξάνεται με κάθε καινούργιο νόμο τον τελευταίο χρόνο. Μπορεί να είμαστε το 2017 στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, αλλά κάθε νέος νόμος απαιτεί δύο επιπλέον στάδια, δύο επιπλέον υποχρεώσεις, δύο επιπλέον «δικλείδες ασφαλείας» και έλεγχο των διαδικασιών. Από έντυπη έγινε ηλεκτρονική, αλλά δυστυχώς… ζει και βασιλεύει! Ο μόνος τρόπος να ξεπεραστεί είναι η πλήρης μηχανοργάνωση των υπηρεσιών, η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων και σίγουρα η σωστή αξιολόγηση και τα κίνητρα σε αυτούς που στελεχώνουν τις υπηρεσίες.
Πιστεύω ότι αντί να την εξορκίζουμε με ευχολόγια και να βάζουμε φιλόδοξους και πολύ δύσκολους στόχους, μπορούμε να βάλουμε πολλούς και μικρούς, ώστε αφενός μεν να τους επιτυγχάνουμε και αφετέρου να δημιουργείται μια θετική ψυχολογία για τα επόμενα βήματα. Θέλει προσπάθεια από όλους μας».
Γίνεται λόγος για αλλαγές στον «Καλλικράτη» και τον εκλογικό νόμο. Οι δικές σας απόψεις ποιες είναι;
«Πιστεύω ότι οι Δήμοι πρέπει να είναι αυτόνομοι και ανεξάρτητοι σε μεγάλο βαθμό, μακριά από τις πολιτικές και κομματικές επιρροές. Οι Καλλικρατικοί Δήμοι απευθύνονται σε μεγάλο πληθυσμιακό και γεωγραφικό εύρος και θα πρέπει να μπορούν να προγραμματίσουν το μέλλον τους. Σίγουρα θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος αυστηρός από την εκάστοτε κεντρική εξουσία, ο οποίος όμως δεν θα στερεί σε κάθε Δήμο την ελευθερία και ανεξαρτησία του, μιας και καθένας έχει τις ιδιαιτερότητες και τις ιδιομορφίες του.
Πάνω σε αυτό το σκεπτικό, η πρόταση του νέου εκλογικού νόμου έχει λογική και ακούγεται θετικά. Φοβάμαι όμως ότι σαν κοινωνία είμαστε αρκετά βήματα πίσω στη νοοτροπία των συνεργασιών και των πολιτικών συγκλίσεων! Βρισκόμαστε ακόμη στη φιλοσοφία «έτσι είναι η πολιτική».
Φοβάμαι όμως ότι θα αποτελέσει τροχοπέδη σε σημαντικές πολιτικές αποφάσεις που πρέπει να πάρουμε για τον τόπο μας».
Ποιοι είναι οι προγραμματισμοί σας για τα επόμενα χρόνια;
«Όπως απάντησα και σε προηγούμενη ερώτηση η ισορροπία του Δήμου στα οικονομικά ήταν ο μεγάλο και σημαντικό στοίχημα για εμάς.
Αν αναλογιστούμε και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία της χώρας μας, έκανε αυτό το στόχο πολύ δύσκολο. Παρ’ όλα αυτά όμως είναι το σημαντικότερο κομμάτι ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις.
Δεσμεύσεις από τις οποίες θα κριθούμε σε μεγάλο βαθμό από τους συνδημότες μας και αφορούν κυρίως τους ακόλουθους άξονες:
- Αναπτυξιακά έργα με νούμερο ένα την οριοθέτηση της κοίτης Αράχθου και την αξιοποίησή του από άκρη σε άκρη. Ένα τόσο μεγάλο πλεονέκτημα της πόλης μας δεν μπορεί να μείνει ανεκμετάλλευτο τόσα χρόνια! Θεωρώ ότι θα αλλάξει την πορεία και την εικόνα όλης της περιοχής και ίσως είναι το μόνο που μπορεί πραγματικά να μεταμορφώσει την Άρτα, καλύπτοντας και την αντιπλημμυρική της προστασία.
- Στήριξη τοπικών προϊόντων, τοπικής οικονομίας και τουρισμού. Η Άρτα πρέπει να στηριχτεί και να αναπτύξει την τοπική της οικονομία εκμεταλλευόμενη τα πλεονεκτήματά της. Το κάμπο της, στον οποίο γίνονται και θα συνεχίσουν να γίνονται εγγειοβελτιωτικά έργα, τα ορεινά της, τα προϊόντα της, τον Αμβρακικό της. Γι’ αυτό και έχουμε ως στόχο τη δημιουργία ενός αναπτυξιακού προγράμματος για τον Αμβρακικό, μέσω του οποίου θα αναδειχθεί και θα προστατευθεί ο κόλπος, ενώ θα προωθηθούν και τα αλιεύματά του. Ο Δήμαρχος πρότεινε είτε τη δημιουργία ενός σχεδίου ολοκληρωμένης χωρικής επένδυσης από πόρους του ΕΣΠΑ είτε ένα αναπτυξιακό πρόγραμμα από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.
- Διεκδικούμε επίσης της χρηματοδότηση της κατασκευής επιχειρηματικού Πάρκου μέσα από το ΕΣΠΑ, καθώς και την παραχώρηση στο Δήμο Αρταίων του στρατοπέδου «Παπακώστα» ώστε στη συνέχεια να δημιουργηθεί ένας αθλητικός πολυχώρος στη συγκεκριμένη περιοχή, μιας και προβλέπεται από το ΓΠΣ της Άρτας ως χώρος αθλητικών εγκαταστάσεων, κάτι που η πόλη μας το έχει πραγματικά ανάγκη.
- Πρόνοια για τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Έχοντας μεγάλο ποσοστό ανεργίας είμαστε υποχρεωμένοι να στηρίξουμε τους συνδημότες μας που πραγματικά έχουν ανάγκη. Πιέζουμε για τη δημιουργία των απαραίτητων προγραμμάτων ενίσχυσης της απασχόλησης στην Άρτα. Στηρίζουμε το έργο της πρόνοιας και προγραμματί-ζουμε μετά τη δομή του συλλόγου «Αγκαλιά» να ξεκινήσουμε άμεσα τη λειτουργία του κέντρου κοινότητας και του κοινωνικού παντοπωλείου, κοινωνικού φαρμακείου και συσσιτίου. Έχουμε ήδη εκμισθώσει το κτίριο και άμεσα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τον εξοπλισμό του και το προσωπικό που θα στελεχώσει. Εγκαινιάσαμε ήδη ένα παράρτημα του ΚΑΠΗ στους Ταξιάρχες, χρόνιο αίτημα των ατόμων της τρίτης ηλικίας της περιοχής και ψηφίζουμε για το 2018 μείωση τελών για πολύτεκνους, τρίτεκνους, μονογονεΐκές οικογένειες και δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης .
- «Παλεύουμε εδώ και τρία χρόνια να δούμε ανοιχτό προς όλους τους δημότες του το χώρο του Ξενία, όπως όλοι το θυμόμαστε και οραματιζόμαστε. Παρόλο την αρνητική απόφαση του ΚΑΣ, για την επαναλειτουργία του ως ξενοδοχείο και καφετέρια, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια αξιοποίησής του με τον προσφορότερο τρόπο και εκμεταλλευόμενοι όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορεί κάθε φορά να έχουμε στη διάθεσή μας».
Δεν θα παραλείψω τέλος να αναφέρω την Παιδεία. Μια πόλη σαν την Άρτα έχει πολλά να κερδίσει από το ΤΕΙ που ήδη υπάρχει και από την ίδρυση μιας Γεωπονικής σχολής πανεπιστημιακού επιπέδου. Δεν είναι αποκλειστικά στο χέρι μας, αλλά καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια και θα συνεχίσουμε για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρέδωσα προσωπικά στον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου το ομόφωνο ψήφισμα του Δ.Σ. για τη δημιουργία της Γεωπονικής σχολής πριν μερικούς μήνες και ο Δήμαρχος έχει πιέσει πολλές φορές σε συναντήσεις του στα αρμόδια Υπουργεία προς αυτή την κατεύθυνση. Όλη η τοπική κοινωνία, οι τοπικοί βουλευτές, αλλά κυρίως τα κυβερνητικά στελέχη στηρίζουν αυτή την προσπάθειά μας».
Τι γίνεται με τους οφειλέτες, με τις κατασχέσεις των λογαριασμών τους και γενικότερα με την συνολικότερη αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος; Έχετε κάποιο μήνυμα για αυτούς;
«Ο Δήμος και συγκεκριμένα η ταμειακή υπηρεσία αυτού είναι υποχρεωμένη να προβεί σε λήψη αναγκαστικών μέτρων για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Μετά τη δέσμευση φορολογικής ενημερότητας, ασφαλιστικής ενημερότητας, συμψηφισμούς, επόμενο μέτρο είναι και η δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών. Είναι η Τρίτη φορά από το 2013 που ο Δήμος προβαίνει σε αυτό το μέτρο και υποχρεωτικά θα ακολουθήσει και επόμενη.
Φυσικά δεν είναι η μόνη υπηρεσία του Δημοσίου που είναι υποχρεωμένη να προβεί στη λήψη αυτών των αναγκαστικών μέτρων. Πρέπει όλοι οι οφειλέτες του Δήμου να είναι ενήμεροι για τις οφειλές τους και σε κάθε περίπτωση να προσπαθούν να ρυθμίσουν αυτές.
Η μόνιμη ρύθμιση για οφειλές προς το Δήμο και τη ΔΕΥΑΑ είναι αυτή των 12 ή 24 δόσεων. Από τα τέλη Ιουλίου υπάρχει και η ρύθμιση των 100 δόσεων, που δίνει δικαίωμα στον οφειλέτη να ρυθμίσει την οφειλή του και ταυτόχρονα να απαλλαγεί από το μεγαλύτερο ή ολόκληρο μέρος των προσαυξήσεων. Ο νόμος βέβαια των 100 δόσεων υπήρχε και πριν 2 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που είχε πολύ παλιές οφειλές προς το Δήμο και αφού ενημερώθηκε για αυτές επανειλημμένως, είχε επιλογές ρύθμισης αυτών, αλλά δεν το έπραξε. Σαν Δήμος πάντως προσπαθήσαμε να εξετάσουμε κάθε περίπτωση ξεχωριστά και να βοηθήσουμε, όσο μπορούμε, οι περισσότεροι να ευνοηθούν από το συγκεκριμένο νόμο».
Θέλετε κάτι άλλο να προσθέσετε;
«Κλείνοντας θέλω να προσθέσω πως οι εποχές στις οποίες δανειζόμασταν σαν Χώρα, σαν Δήμοι, σαν άτομα και καλύπταμε ανάγκες έχουν περάσει.
Ο Δήμος λειτουργεί ακριβώς όπως ένας οικογενειακός προγραμματισμός. Σύμφωνα με την ΚΥΑ του καλοκαιριού για το νέο Προϋπολογισμό του 2018, που θα περάσει από το επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο, στα έσοδα (άρα και στις δαπάνες) υπολογίζουμε με βάσει τις ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ εισπράξεις που είχαμε την περασμένη χρονιά και όχι με βάσει τις ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΕΣ εισπράξεις που ίσχυε μέχρι πέρυσι. Αυτό σημαίνει ότι ο Δήμος έχει για δαπάνες τόσα όσα εισέπραξε.
Αν σκεφτεί κανείς ότι η καθαριότητα, ο ηλεκτροφωτισμός, τα έργα άρδευσης – ύδρευσης είναι ανταποδοτικά, αντιλαμβάνεται πως οι παροχές που απαιτεί ο δημότης από το Δήμο είναι ακριβώς οι ίδιες με τις υποχρεώσεις του προς αυτόν!
Αντιλαμβανόμαστε πως όσο καλύτερα και πιο δίκαια μοιραστούμε τις υποχρεώσεις και τα βάρη μας, τόσο καλύτερα για όλους μας και κυρίως για το Δήμο μας.
Γιατί ο Δήμος είμαστε όλοι ΕΜΕΙΣ»!