Οι σκέψεις – ευλογίες της Κομισιόν για την υλοποίηση σιδηροδρομικών έργων σε όλη την Ευρώπη, με στόχο τη μείωση των αεροπορικών δρομολογίων μικρών αποστάσεων (π.χ. Ιωαννίνων – Αθήνας, Ακτίου – Αθήνας κ.α.), ευνοεί την Ελλάδα, η οποία επιπλέον έχει ένα από τα πιο αραιά δίκτυα σιδηροδρόμων στην Ευρώπη.
Βέβαια για την Ήπειρο, το μεγάλο μειονέκτημα για την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής, είναι η χαμηλή πυκνότητα πληθυσμού και η έλλειψη μεγάλων αστικών κέντρων.
Όμως στην περιφέρεια Ηπείρου λειτουργεί λιμάνι που ενώνει τη χώρα μας με την Ευρώπη (Ηγουμενίτσας) και δύο μεγάλες οδικές αρτηρίες (Εγνατία και Ιόνια Οδός), που ενώνουν την Ήπειρο με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα. Όμως η απρόσκοπτη και άνετη μετακίνηση επιβατών, επιτυγχάνεται μόνο με σιδηροδρομική σύνδεση.
Για να επιτευχθεί αυτή η σύνδεση, χρειάζεται χρόνος ωρίμανσης και μελετητική προετοιμασία.
Η συγκυρία ευνοεί κάτι τέτοιο, μιας και η Ευρώπη επιδιώκει την επιστροφή του σιδηροδρόμου με κάθε τρόπο και σε κάθε χώρα.
Διότι μια σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής μας, θα ανοίξει το δρόμο για τη σύνδεση με Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου.
Μακρινός στόχος, αλλά η ευκαιρία δεν πρέπει να χαθεί, ώστε κάποτε και στην Ήπειρο να «σφυρίξει» τρένο, καθόσον η νέα σιδηροδρομική μανία της Ευρώπης, ιδιαίτερα μας βολεύει.
Λ.Σ.