LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΕΓΑ*
Μια από τις πρώτες δημόσιες υπηρεσίες που αναπτύχτηκε διεθνώς, πιο νωρίς και από την υγεία ή την παιδεία, ήταν τα Ταχυδρομεία.
Η επικοινωνία ήταν το πρώτο πράγμα που έλειπε από ανθρώπους και επιχειρήσεις, κυρίως εμπόρους και διακινητές προϊόντων…
Και μια από τις πρώτες που στραγγαλίζει τώρα η κυβέρνηση είναι τα ΕΛΤΑ. Όχι ότι το Ταχυδρομείο καλοπέρασαν με τους προηγούμενους. Δεν είπε κανείς ότι δεν υπήρξαν πολιτικά, κομματικά, συνδικαλιστικά λάθη. Και πολλά μάλιστα… Αλλά το Ταχυδρομείο είχε περιπέσει στο περιθώριο τελευταία, έμοιαζε παράταιρο λόγω κινητού τηλεφώνου, internet, e-mail, chat, messenger, 5G…
Αλλά, φευ, τον Ταχυδρόμο τον θέλεις στο χωριό για το γράμμα, την επιταγή, τις καταθέσεις, το φάρμακο, για το Δίκτυο στις απομακρυσμένες και μειονεκτικές περιοχές της πατρίδας μας. Και ήρθε τώρα η πανδημία και η καραντίνα και όλοι μπήκαμε στον πειρασμό να παραγγείλουμε. Χρειαζόμαστε από τον Ταχυδρόμο το δέμα. Αλλά μας έφερναν τις παραγγελίες στο σπίτι courier και ταξιτζήδες…
Η κυβέρνηση αποφάσισε να «εξυγιάνει» τα ΕΛΤΑ και έδωσε, δώσαμε εμείς οι φορολογούμενοι, 280 εκ. ευρώ. Και ιδού τα αποτελέσματα:
- Εκεί που ο στόχος ήταν το γράμμα να παραδίδεται την επομένη (d+1 το λένε χαρακτηριστικά), τώρα έγινε d+3. Αυτές είναι η β’ επιλογής επιστολές…
- Οι πρώτης επιλογής (συστημένα, express κ.α.) θα διακινούνται μέσω της θυγατρικής Courier των ΕΛΤΑ. Άρα, έχουμε έμμεση αύξηση των τελών. Αν θέλεις να φτάσει κάποια στιγμή το γράμμα, πληρώνεις παραπάνω γραμματόσημο και φεύγει σαν επείγον- express.
- Δίνει 140 εκ. σε 2.000 υπαλλήλους (πολλοί εκ των οποίων έχουν θεμελιώσει ήδη συνταξιοδοτικό δικαίωμα) προκειμένου να αποχωρήσουν (ήτοι κατά μέσο όρο 70.000 στον καθένα).
- Έτσι, ενώ στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι δεν χρειάζονται ταχυδρομικές υπηρεσίες λόγω internet κ.λπ., τελικά θα πληρώνουμε πιο ακριβά τα ΕΛΤΑ (επείγον-express, αποζημίωση εθελούσιων κ.α.) για να περνούν σπανιότερα οι Ταχυδρόμοι… Καταπληκτικό!
- Στην πόλη μας, σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων Ταχυδρομικών Άρτας Γιώργο Γκόκα, έχουν μείνει 3 διανομείς για 40.000 κατοίκους, ενώ από ένα διανομέας θα μείνει στο Βουργαρέλι, η Καλεντίνη, το Κομπότι…
Αλλά, κατ’ αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο δεν θα παρέχονται καθολικές υπηρεσίες στους πολίτες απομακρυσμένων περιοχών, αλλά ούτε επιλεκτικά… περάσματα θα γίνονται. Αν αρρωστήσει κάποιος διανομέας, αν πάρει άδεια, θα μείνει απλήρωτα το ρεύμα, δεν θα πάει στην ώρα της η σύνταξη… Θα λέμε όμως στον παππού να παραγγέλνει μάσκες προστασίας με φίλτρο και βαλβίδα…
Τόσο από την «μεταρρύθμιση» των Ταχυδρομείων όσο και από την αντίστοιχη της Παιδείας καταλαβαίνω ότι οι κυβερνώντες κάνουν τους… κλειδούχους.
1. Κλείνουν την στρόφιγγα προς τα δημόσια ΑΕΙ (με μια αυθαίρετη βάση εισαγωγής που θα… κυμαίνεται αναλόγως της δυσκολίας των προς εξέταση θεμάτων στις Πανελλήνιες), αλλά δέχονται τα πτυχία των κολλεγίων και εγγράφουν τους αποφοίτους τους στο ΤΕΕ ή τους Δικηγορικούς Συλλόγους. Τα δίδακτρα είναι η διαφορά…
2. Στραγγαλιζουν τα ΕΛΤΑ για να δουλέψουν οι νεοφυείς εταιρείες Courier. Τα τέλη είναι το ζητούμενο…
Να συνεννοηθούμε μόνο ποιός θα πάει τα φάρμακα στον μπάρμπα-Μήτσο. Γιατί μετά την παραγωγική απομόνωση της ορεινής Άρτα, την απουσία δρόμων και διαδικτύου ικανοποιητικών ταχυτήτων, θέμα που αναδείχτηκε με τις εκπαιδευτικές τηλεδιασκέψεις στη διάρκεια της πανδημίας, έρχεται μια μεγαλύτερη απομόνωση ακόμη και από τα παρωδιακά δίκτυα.
*Ο Χρήστος Μέγας είναι Δημοσιογράφος, Γραμματέας του Τομέα Εργασίας του ΚΙΝΑΛ