LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05

LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0

---------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Να αποσυνδεθεί το έργο από τα υπόλοιπα για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις

Τα Αρδευτικά έργα  είναι κορυφαίας σημασίας για μια χώρα η οποία επενδύει στον πρωτογενή της τομέα και θέλει οι αγρότες της να μην έχουν άγχος για το νερό και να μην καταφεύγουν σε ακριβές γεωτρήσεις.

Η χώρα έχει να δρομολογήσει ένα μεγάλο συνεκτικό σχέδιο αρδευτικών έργων ουσιαστικά από τη δεκαετία του '60.

Όπως ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην εκδήλωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τα έργα υποδομών Αγροτικής Ανάπτυξης  έχουμε τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να μπορέσουμε σε διαφορετικές συνθήκες, πιο δύσκολες, λόγω της κλιματικής αλλαγής, να κάνουμε πράξη ένα έργο το οποίο αντιμετωπίζει χρόνια προβλήματα έλλειψης αρδευτικού νερού σε πολλές περιοχές της χώρας.

Τα Εγγειοβελτιωτικά Πέτα-Κομπότι, έργο που άρχισε με τις καλύτερες προοπτικές το 2005, αναπτέρωσε το ηθικό των αγροτών δίνοντάς τους κουράγιο να συνεχίσουν το δύσκολο έργο τους.

Στην περιοχή Πέτα-Κομπότι προβλέπονταν η κατασκευή εγγειοβελτιωτικών έργων που θα αξιοποιούσαν συνολική έκταση 37.650 στεμμάτων στην Αγροτική περιοχή Κομπότι – Περάνθη - Συκιές.

Αντικείμενο της  εργολαβίας ήταν η κατασκευή της υδροληψίας και των έργων μεταφοράς νερού από το Πουρνάρι ΙΙ μέχρι το Κομπότι, όπου το νερό μέσω υπόγειων σωληνωτών αγωγών θα διατίθονταν στις αγροτικές μονάδες με υδροληψίες.

Τα προβλεπόμενα να κατασκευαστούν έργα αγροτικής οδοποιίας ήταν κυρίως έργα βελτίωσης της βατότητας με συμπιεσμένο αμμοχάλικο του υπάρχοντας οδικού δικτύου και δευτερευόντως  κατασκευή νέων αγροτικών δρόμων, όπου αυτό ήταν απαραίτητο. 

Η αποχέτευση της περιοχής θα γινόταν κυρίως με το υπάρχον υδρογραφικό δίκτυο, στο οποίο θα γινόταν εργασίες συντήρησης καθώς και εργασίες διαμόρφωσης των υφισταμένων τάφρων και διάνοιξης νέων, όπου υπήρχε πρόβλημα αποχέτευσης - αποστράγγισης.

Τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τέλειωσε. 

Ο εργολάβος δηλώνει πτώχευση, σταματάει τις εργασίες, κηρύσσεται έκπτωτος από την πολιτεία, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα κυρίως στην αποστράγγιση και την αγροτική οδοποιία.

Δρόμοι μισοτελειωμένοι, έγιναν δύσβατοι για τους αγρότες, ανοιχτά επικίνδυνα φρεάτια, μισοτελειωμένες εργασίες διαμόρφωσης των υφισταμένων τάφρων, ακάλυπτοι σωλήνες, κοίτες και προσβάσεις των χειμάρρων ανοιχτές είναι αποτελέσματα της εγκατάλειψης με τεράστιο κόστος για τον Δήμο στην μάταια προσπάθεια του να τους επαναφέρει στην αρχική τους θέση.

Αποτέλεσμα δε αυτής της εγκατάλειψης ήταν να καθαριστεί μόνον μικρό μέρος των χειμάρρων, ανοίγοντας μεγάλες πληγές στον κάμπο του τότε Δήμου Κομποτίου, με αποτέλεσμα μικρές βροχοπτώσεις να προκαλούν τεράστιες πλημμύρες. 

Τότε ως Δήμαρχος Κομποτίου  έκανα  έκκληση προς όλους τους Βουλευτές του Νομού μας να επέμβουν δίνοντας άμεσα λύση στο πρόβλημα που ταλαιπωρούσε τους αγρότες  και  προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να επισπεύσουν τις ενέργειες και την ολοκλήρωση των διαδικασιών.

Το έργο επαναδημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό 10.000.000 ευρώ και προθεσμία ολοκλήρωσης μαζί με την παράταση 25/03/2013.

Προέβλεπε την εκτέλεση του υπολειπόμενου τμήματος που αποτελούνται από διώρυγες και κλειστούς αγωγούς που λειτουργούν υπό πίεση και δια βαρύτητες. Προέβλεπε επίσης την συντήρηση των αγροτικών δρόμων και της αποχέτευσης της περιοχής καθώς επίσης και την κατασκευή νέων τάφρων οπού υπάρχει πρόβλημα αποχέτευσης – αποστράγγισης.

Σήμερα όπως με διαβεβαίωσε ο εργολάβος του έργου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν και το έργο μπορεί να λειτουργήσει.

Εκτιμώ πως το συγκεκριμένο έργο δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα και πρέπει να αποσυνδεθεί  από το σχέδιο «σκούπα», όπως το χαρακτηρίζουν, εργολαβία προϋπολογισμού 11 εκατομμυρίων ευρώ που ανακοινώθηκε στην Τεχνική σύσκεψη που οργανώθηκε από τον Υφυπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Στύλιο, στην οποία δυστυχώς δεν κλήθηκα, που έγινε για τα εγγειοβελτιωτικά έργα Άρτας.

Η  εργολαβία αυτή, που χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, περιλαμβάνει το Αρδευτικό Πέτα-Κομπότι και το Αρδευτικό κανάλι Ιμαρέτ που αφορά τα ΤΟΕΒ Αράχθου και ΤΟΕΒ Λούρου.

Για να προχωρήσει η δημοπρασία του παραπάνω έργου απαιτείται έγκριση ΑΕΠΟ από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθώς επίσης και απαλλοτριώσεις.

Το έργο αυτό επιπλέον χρειάζεται συντονισμό δυο υπουργείων και συνεργασία με τον Α και Β βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης. 

Εκτιμώ πως η νέα εργολαβία θα δημιουργήσει μεγάλες καθυστερήσεις  στα αρδευτικά Πέτα-Κομπότι που έχουν ήδη ολοκληρωθεί και είναι έτοιμα για χρήση. Θα καθυστερήσουν υπερβολικά με αποτέλεσμα το έργο να απαξιωθεί και θα καταστεί από μόνο του απαρχαιωμένο και μη λειτουργικό.

Η περιοχή που εξυπηρετείται από το έργο έχει ήδη τεράστια προβλήματα άρδευσης. Οι Αγρότες και κυρίως οι ακτινιδοπαραγωγοί που έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι για την εξέλιξη γιατί πίστευαν πως σύντομα θα μπορούσαν να ποτίσουν τα κτήματά τους από το συγκεκριμένο έργο που για χρόνια περιμένουν..

Επιβάλλεται ο διαχωρισμός του έργου από τα υπόλοιπα και άμεση δημιουργία «φορέα Λειτουργίας» ώστε να μπορέσουν σύντομα οι αγρότες να έχουν νερό στα κτήματά τους.

Στο Νομό μας υπάρχουν πολλά αρδευτικά σε εκκρεμότητα, χρόνια τώρα και επιβάλλεται να γίνουν λειτουργικά.

Έργα που σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα που δρομολογούνται από την Περιφέρεια και Δήμους θα καλύψουν αρδευτικά τόσο τον κάμπο της Άρτας όσο και την ημιορεινή περιοχή από το Πέτα έως το Κομπότι και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της ευρύτερης  περιοχής.

Το αναπτυξιακό πρόγραμμα αποτελεί το κλειδί για έργα αγροτικών υποδομών που τόσο ανάγκη έχει ο τόπος μας και ιδικά οι αγρότες . 

Μην χάσουμε και αυτή την ευκαιρία.

 

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ 

π. ΔΗΜΑΡΧΟΣ - ΠΟΛΙΤΕΥΤΗΣ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Go to top