LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
Το θέμα των οδικών αξόνων που αφορούν το παραλιακό «μέτωπο» της Ηπείρου συζητήθηκε στη σημερινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, μετά από επερώτηση που κατατέθηκε από την περιφερειακή παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση».
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας στην επερώτηση, αναφέρθηκε διεξοδικά στις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η Περιφέρεια Ηπείρου για την προώθηση των έργων, επισημαίνοντας ότι και οι δύο άξονες, ήτοι ο παραλιακός και η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα ανήκουν στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών.
Προχώρησε σε αναλυτική ενημέρωση για το σχεδιασμό των δύο έργων, δίνοντας απαντήσεις σε ερωτήματα και απορίες που διατυπώθηκαν. Ανακοίνωσε επίσης ότι επίκειται νέα συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Ν. Ταχιάο σε συνέχεια εκείνης που είχε πραγματοποιηθεί προ μηνών στο Διοικητήριο της Περιφέρειας Ηπείρου, κατά την οποία θα εξεταστούν τα ζητήματα που αφορούν τους συγκεκριμένους οδικούς άξονες.
Ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία των κυκλοφοριακών φόρτων που έχουν συγκεντρωθεί ο άξονας Ιόνια Οδός- Κόμβος Λιμποχωβίτη- Κόμβος Φραξήλα- Πρέβεζα θα κατασκευαστεί με τετράιχνη διατομή, ενώ το τμήμα Κόμβος Φραξήλα – Πάργα με τρίιχνη διατομή. Πρόσθεσε επίσης ότι οι κόμβοι που ήδη κατασκευάζονται είναι προσαρμοσμένοι στο μελλοντικό σχεδιασμό.
Ως προς τη χρηματοδότηση ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι υπολογίζεται ότι το πρώτο τμήμα μέχρι τη Στεφάνη της οδικής σύνδεσης Ιόνια – Πρέβεζα να έχει προϋπολογισμό περίπου 35 εκ. ευρώ και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Ηπείρου.
Εκτεταμένη αναφορά έκανε και στη συμβολή των κυκλικών κόμβων στην οδική ασφάλεια και στη μείωση των σοβαρών ατυχημάτων, για να καταλήξει λέγοντας, ότι στόχος είναι σε αυτά που δεν έκανε το Υπουργείο διαχρονικά μέχρι σήμερα, να μπει δυνατά η Περιφέρεια.
Τέλος ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε ότι μετά το Πάσχα θα τεθεί προς συζήτηση η εφαρμογή του μέτρου της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 5 τόνων τα Σαββατοκύριακα και τις ημέρες των επίσημων αργιών στον παραλιακό οδικό άξονα και στην εθνική οδό Πρέβεζα – Φιλιππιάδα.
Επισυνάπτεται το αναλυτικό ενημερωτικό δελτίο που δόθηκε σε όλους τους Περιφερειακούς Συμβούλους.
ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ
Α. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Στην ερώτηση γίνονται κάποιες αναφορές στις οποίες θα πρέπει να δοθούν απαντήσεις ώστε να μην δημιουργούνται εντυπώσεις και να αποφευχθούν συγχύσεις από άγνοια ή πρόθεση.
1. Γίνεται αναφορά στην ΕΟ Ηγουμενίτσας "αυτοκινητόδρομος". Πρέβεζας ως σύγχρονος
Για να χαρακτηριστεί ένας οδικός άξονας ως αυτοκινητόδρομος απαιτείται η λήψη Υπουργικής Απόφασης σύμφωνα με το άρθρο 2 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, Το ίδιο απαιτείται προκειμένου ένας οδικός άξονας να χαρακτηριστεί ως "Οδός ταχείας κυκλοφορίας" Τέτοια απόφαση δεν υπάρχει για τον Άξονα Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα.
Ο μόλις κατασκευασθείς άξονας της Αμβρακίας επίσης δεν αποτελεί "αυτοκινητόδρομο".
Η συγκεκριμένη οδός ανήκει στην κατηγορία οδών Α με λειτουργική κατάταξη 11 (οδική σύνδεση Κέντρων Μέσης Βαθμίδας) σύμφωνα με τις ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ.
2. Γίνεται αναφορά στην "χάραξη" της οδού η οποία "εξυπηρετούσε ανάγκες άλλων εποχών", χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε εξειδίκευση ή πρόταση.
Η Περιφέρεια Ηπείρου στα πλαίσια του γενικού σχεδιασμού των βασικών οδικών αξόνων προωθεί ήδη τις απαραίτητες τροποποιήσεις (π.χ στο τμήμα Πάργα - Μεσοπόταμος) του διαδρόμου του οδικού άξονα και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του ώστε να διασφαλιστεί ταχύτητα μελέτης 90Km/h.
3. Επιχειρείται απαξίωση της επιλογής της κατά προτεραιότητα κατασκευής σύγχρονων κόμβων κυκλικής κίνησης.
Οι κόμβοι αποτελούν κύριο στοιχείο ενός οδικού δικτύου σε ότι αφορά την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητα. Επομένως η κατά προτεραιότητα προώθηση των μελετών και της κατασκευής τους κρίνεται αναγκαία για την άμεση και δραστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας κατά μήκος του οδικού άξονα.
Ο σχεδιασμός των κόμβων αυτών γίνεται από την Περιφέρεια Ηπείρου λαμβάνοντας υπόψη τον γενικό σχεδιασμό των έργων και την ανάγκη προσαρμογής τους με κατάλληλες σύγχρονες διατάξεις στο περιβάλλον και την υφιστάμενη κατάσταση αλλά και την πλήρη ένταξή τους με τις τεχνικά ελάχιστες δυνατές παρεμβάσεις στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδικών αξόνων (τετράιχνη / τρίιχνη διατομή).
4. Η Περιφέρεια Ηπείρου έχει προχωρήσει στην μέτρηση των κυκλοφοριακών φόρτων στο προηγούμενο διάστημα αξιολογώντας επίσης όλα τα διαθέσιμα στοιχεία από τον σταθμό διοδίων της υποθαλάσσιας σήραγγας και τον σταθμό διοδίων της Τύριας, αλλά και παλιότερες μετρήσεις προκειμένου να τεκμηριώσει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα. Οι μετρήσεις αυτές θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα.
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία καθορίστηκε ότι ο άξονας Ιόνια Οδός – Κόμβος Λιμποχωβίτη – Κόμβος Φραξήλα – Πρέβεζα θα κατασκευαστεί με τετράιχνη διατομή και ισόπεδους κόμβους κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Ο κυκλοφοριακός φόρτος που προβλέπεται να εξυπηρετηθεί στο έτος σχεδιασμού 2048 ανέρχεται στα 17345 οχ/ημέρα (σημειώνεται ότι η επιλεγμένη τετράιχνη διατομή εφαρμόζεται για φόρτους μεταξύ 15000 έως και 30000 οχ/ημέρα).
Το τμήμα Κόμβος Φραξήλα – Πάργα θα κατασκευαστεί με τρίιχνη διατομή και ισόπεδους κόμβους κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Ο κυκλοφοριακός φόρτος που προβλέπεται να εξυπηρετηθεί στο έτος σχεδιασμού 2048 ανέρχεται στα 10247 οχ/ημέρα (σημειώνεται ότι η επιλεγμένη τρίιχνη διατομή εφαρμόζεται για φόρτους μεταξύ 8000 έως και 15000 οχ/ημέρα). 5. Η Περιφέρεια Ηπείρου προκειμένου να αντιμετωπίσει τα οξυμένα προβλήματα οδικής ασφάλειας παρεμβαίνει και σε πλήθος άλλες θέσεις του οδικού δικτύου
ευθύνης της.
Β. Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Παράλληλα με τις προσπάθειες ωρίμανσης του για πολλά χρόνια ορφανού έργου Ιωάννινα Κακαβιά, για το οποίο έχει αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος κατασκευής, η Περιφέρεια Ηπείρου ολοκλήρωσε τον βασικό σχεδιασμό για τους οδικούς άξονες:
Ιόνια Οδός – Πρέβεζα και Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα προωθώντας επίσης και την μελέτη και κατασκευή κρίσιμων στοιχείων του οδικού δικτύου σε αυτούς.
Στον επόμενο χάρτη εμφανίζεται αυτός ο βασικός σχεδιασμός τα βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι:
Β1. ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ – ΠΡΕΒΕΖΑ
Ο διάδρομος της χάραξης μήκους 46 Km:
Ξεκινά από τον υφιστάμενο κόμβο κυκλικής κίνησης στο ύψος του Α/Κ Φιλιππιάδα ο οποίος απαιτείται να αναβαθμισθεί σε ισόπεδο κόμβο κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας- παρακάμπτει την Φιλιππιάδα μέσω νέας χάραξης σε σχέση με αυτή του υπουργείου και καταλήγει στον υφιστάμενο κόμβο στην περιοχή της Γέφυρας Καλογήρου ο οποίος αναβαθμίζεται σε ισόπεδο κόμβο κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Στην συνέχεια κινείται κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής
Οδού βελτιώνοντας τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά μέχρι και πριν τον οικισμό Λούρου.
Ο οικισμός του Λούρου παρακάμπτεται λαμβάνοντας υπόψη όλες τις μέχρι σήμερα διατυπωθείσες εναλλακτικές προτάσεις.
Στην συνέχεια κινείται κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού μέχρι τον υφιστάμενο κόμβο Λιμποχωβίτη.
Στο σημείο αυτό η χάραξη στρέφεται Νότιο - Δυτικά κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού μέχρι τον κόμβο Φραξήλα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μόνες μελέτες που συντάχθηκαν μέχρι σήμερα από τις υπηρεσίες του υπουργείου σε αυτό το τμήμα αφορούν σε βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του παράπλευρου δικτύου σε τρείς θέσεις ισόπεδων διασταυρώσεων μορφής διπλού "Τ" χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την βελτίωση των χαρακτηριστικών της αρτηρίας.
Στη θέση Φραξήλα η χάραξη στρέφεται Νότια κατά μήκος της όδευσης της υφιστάμενης Εθνικής Οδού μέχρι την υποθαλάσσια σήραγγα. Το τμήμα αυτό αποτελεί επίσης τμήμα του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα και μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας συνδέεται με το την Αμβρακία Οδό η οποία μόλις παραδόθηκε στην κυκλοφορία. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μόνες μελέτες που συντάχθηκαν μέχρι σήμερα από τις υπηρεσίες του υπουργείου αφορούν σε βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του παράπλευρου δικτύου σε τρείς θέσεις ισόπεδων διασταυρώσεων μορφής διπλού "Τ" χωρίς να υπάρχει καμία πρόνοια για την βελτίωση των χαρακτηριστικών της παραλιακής οδού.
- Η ταχύτητα μελέτης είναι 90Km/h.
• Η αρτηρία σε όλο το μήκος της διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, διαχωρισμένες με στηθαία ασφαλείας. Οι πλευρικές διαμορφώσεις προσαρμόζονται τόσο στο υπεραστικό όσο και στο αστικό περιβάλλον της οδού όπου απαιτείται.
Προβλέπεται η κατασκευή σύγχρονων ισόπεδων κόμβων κυκλικής κίνησης σχεδιασμένων σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες ελληνικές και διεθνείς προδιαγραφές, εξωτερικής διαμέτρου 50 – 60μ, κυκλικό δακτύλιο δύο λωρίδων κυκλοφορίας και αναβαθμισμένες διατάξεις προσαρμογής ταχυτήτων. Προβλέπεται η γεωμετρική προσαρμογή τόσο στο υφιστάμενο οδικό δίκτυο όσο και στο μελλοντικό, ώστε να είναι εφικτή η εξέλιξη των έργων σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες χρηματοδότησης.
Ισόπεδοι Κόμβοι Κυκλικής Κίνησης με τα παραπάνω χαρακτηριστικά προβλέπονται στις εξής θέσεις:
Γέφυρα Καλογήρου
Νέα Κερασούντα
Πέτρα
Στεφάνη
Λούρος
Λιμποχωβίτης
Νέα Σαμψούντα
Αρχάγγελος
Φραξύλα
Κανάλι Α
Κανάλι Β
Μονολίθι
Μύτικας
Λασκαράτου
Επτανήσου
Ειρήνης
- Κατά μήκος της αρτηρίας αναπτύσσεται παράπλευρο οδικό δίκτυο όπου απαιτείται ώστε να διαχωρίζεται η τοπική κυκλοφορία από την αρτηρία και να διασφαλίζεται τόσο η οδική ασφάλεια όσο και οι ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεων.
Στο παραπάνω πλαίσιο οι προτεραιότητες που έχουν τεθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου είναι:
- Η άμεση μελέτη και κατασκευή των πιο κρίσιμων κόμβων κατά μήκος του οδικού άξονα.
- Η ολοκλήρωση των μελετών και η κατασκευή της παράκαμψης Φιλιππιάδας,
Λεπτομέρειες για τα παραπάνω θα δοθούν στην συνέχεια.
Β2. ΣΥΝΟΡΑ - ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΠΡΕΒΕΖΑ
* Οι μελέτες για το τμήμα από τα Έλληνα Αλβανικά σύνορα μέχρι την Ηγουμενίτσα συντάσσονται από την Εγνατία Οδό με τρίχνη διατομή.
* Από την Εγνατία Οδό συντάσσονται επίσης οι μελέτες για την παράκαμψη Ηγουμενίτσας,
• Στην συνέχεια ακολουθείται ο άξονας της Εγνατίας Οδού μέχρι τον Α/Κ Βασιλικού. Ο χαρακτήρας του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα - Πλαταριά θα είναι τυπικός καθώς η συνολική αναβάθμισή του σε τρέχνη διατομή απαιτεί σημαντικού κόστους έργα ή/ και παρεμβάσεις περιβαλλοντικά ασύμβατες, διασφαλίζοντας όμως την δυνατότητα ασφαλούς προσπέρασης (τρίίχνη διατομής σε σημαντικό μήκος του το τμήμα Πλαταριά - Καρτέρι μπορεί επίσης να βελτιωθεί σημαντικά σε ότι αφορά στην οδική ασφάλεια.
- Μετά το Α/Κ Βασιλικού ο διάδρομος της χάραξης ακολουθεί την υφιστάμενη οδό Βασιλικός - Καρτέρι η οποία αναβαθμίζεται μια τρίιχνη διατομή, παράπλευρο οδικό δίκτυο και ισόπεδους κόμβους κυκλικής κίνησης,
- Το τμήμα Καρτέρι - Πάργα θα παραμείνει ως έχει, καθώς βελτιώθηκε πολύ πρόσφατα.
Η Στην συνέχεια ο διάδρομος της χάραξης παρακάμπτει την υφιστάμενη Εθνική Οδό από την Πάργα μέχρι τον Μεσοπόταμο, μέσω μιας νέας χάραξης προκειμένου να καταστεί δυνατή η διατήρηση τα απαιτούμενων γεωμετρικών χαρακτηριστικά καθ’ όλο το μήκος της και να διαμορφωθεί ένας τοπικός πλην ασφαλής κόμβος στην συμβολή της οδού της Αμμουδιάς
Η Στην συνέχεια ο διάδρομος της χάραξης ακολουθεί την υφιστάμενη Εθνική οδό μέχρι τον κόμβο Φραξήλα, βελτιώνοντας τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά. Στο σημείο αυτό συναντά τον άξονα Ιόνια Οδός - Πρέβεζα τον οποίο ακολουθεί μέχρι την υποθαλάσσια σήραγγα
> Η ταχύτητα μελέτης είναι 900/h
- Σε όλο το μήκος της αρτηρίας εφαρμόζεται τρίιχνη διατομή
- Προβλέπεται η κατασκευή σύγχρονων ισόπεδων κόμβων κυκλικής κίνησης σχεδιασμένων σύμφωνων με τις πιο πρόσφατες ελληνικές και διεθνείς προδιαγραφές, εξωτερικής διαμέτρου 50 - 60μ, κυκλικό δακτύλιο δύο λωρίδων κυκλοφορίας και αναβαθμισμένες διατάξεις προσαρμογής ταχυτήτων. Προβλέπεται η γεωμετρική προσαρμογή τόσο στο υφιστάμενο οδικό δίκτυα όσο και στο μελλοντικά, ώστε να είναι εφικτή η εξέλιξη των έργων σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες χρηματοδότησης
Ισόπεδοι Κόμβοι Κυκλικής Κίνησης με τα παραπάνω χαρακτηριστικά προβλέπονται στις εξής θέσεις:
Μεσοβούνι
Μαζαρακιά
Καρτέρι
Πέρδικα
Μαργαρίτι
Ελευθέρι
Μάρφι
Πάργα
Μεσοπόταμος
Καναλλάκι
Λούτσα
Βράχος Α
Βράχος Β
Λυγιά
Ριζά
Καστροσυκιά
Πήδημα Κυράς
Νέα Θέση
Φραξύλα (Κόμβος του τμήματος Ιόνια Οδός-Πρέβεζα)
Κατά μήκος της αρτηρίας αναπτύσσεται παράπλευρο οδικό δίκτυο όπου απαιτείται ώστε να διαχωρίζεται η τοπική κυκλοφορία από την αρτηρία και να διασφαλίζεται τόσο η οδική ασφάλεια όσο και οι ανάγκες εξυπηρέτησης των παρόδιων ιδιοκτησιών και εγκαταστάσεων.
Γ. ΕΡΓΑ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Όπως ειπώθηκε προηγουμένως η αναβάθμιση των κόμβων του οδικού δικτύου αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την οδική ασφάλεια και την προσβασιμότητα. Για τον λόγο αυτό η Περιφέρεια Ηπείρου προχωρά κατά προτεραιότητα στην μελέτη και κατασκευή τους κατά μήκος του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πρέβεζα.
Ο σχεδιασμός τους λαμβάνει υπόψη τον γενικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Ηπείρου. Τα γεωμετρικά τους χαρακτηριστικά, ο σχεδιασμός προσαρμογής των ταχυτήτων και όλες γενικά οι διατάξεις τους διαμορφώνονται με βάση τις πιο σύγχρονες αντιλήψεις σχεδιασμού. Σχεδιάζονται έτσι ώστε να προσαρμόζονται προσωρινά στην υφιστάμενη κατάσταση αλλά και να διασφαλίζεται η πλήρης ένταξή τους χωρίς σημαντικές τροποποιήσεις στον μελλοντικό σχεδιασμό είτε σε τρίιχνη είτε σε τετράιχνη διατομή.
Οι κόμβοι αυτοί είναι:
Καναλακίου – Βαλανιδοράχης
Λούτσας
Λυγιάς
Μύτικα (στα πλαίσια της παράκαμψης Νικοπόλεως)
Δ. ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΛΕΤΩΝ
Η Περιφέρεια Ηπείρου προχωρά στην ολοκλήρωση των μελετών των παρακάτω τμημάτων:
Δ1. ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ – ΠΡΕΒΕΖΑ
Δ1.1. Παράκαμψη Φιλιππιάδας – Πέτρα – Στεφάνη
Πρόκειται για ένα τμήμα, μήκους 4.5Km περίπου, το οποίο μελετάται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου ήδη από το 2006. Το κόστος του προσδιορίστηκε αρχικά στα περίπου 65-70εκ. €, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες ενίσχυσης του εδάφους με χαλικοπασσάλους λόγω της υπόθεσης ύπαρξης κινδύνου ρευστοποίησης της εδάφους.
Η Περιφέρεια Ηπείρου με νεότερες γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες της διαπίστωσε ότι κίνδυνος ρευστοποίησης του εδάφους δεν υπάρχει, προχώρησε σε αλλαγή της χάραξης προκειμένου να αποφευχθεί η παραποτάμια διαδρομή, οριστικοποίησε ότι με βάση τους κυκλοφοριακούς φόρτους στο έτος στόχος επαρκεί η κατασκευή κόμβου κυκλικής κίνησης δύο λωρίδων κυκλοφορίας στην περιοχή της γέφυρας Καλογήρου, όπως και για το σύνολο του οδικού άξονα, και ήδη προχωρά στην σύνταξη των απαραίτητων υποστηρικτικών
μελετών.
Στα πλαίσια του νέου σχεδιασμού εξετάζονται με ιδιαίτερη προσοχή οι επιπτώσεις των πλημμυρικών φαινομένων στην περιοχή, αποκαθίσταται το οδικό δίκτυο της περιοχής μέσω Κάτω Διαβάσεων και παράπλευρων οδών, διασφαλίζονται οι προσβάσεις προς όλες τις παρόδιες εγκαταστάσεις και προβλέπεται κατάλληλο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση εκμεταλλεύσεων στην ευρύτερη περιοχή
Στόχος της Περιφέρειας Ηπείρου είναι να συνταχθούν οι μελέτες και να προχωρήσει η δημοπράτηση του έργου μέχρι την Πέτρα - Στεφάνη με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Δ1.2. Μονολίθι - Μύτικας
Στα πλαίσια του έργου Παράκαμψης της Νικόπολης κατασκευάζεται ήδη νέος κόμβος κυκλικής κίνησης στην θέση Μύτικας, ενώ εξετάζεται και η κατασκευή παρόμοιου κόμβου στο Μονολίθι
Σε σύντομο χρονικό διάστημα προβλέπεται η ολοκλήρωση όλων των μελετών για ολόκληρο το τμήμα Μονολίθι – Μύτικας, στις οποίες προβλέπεται να κατασκευή Άνω Διάβασης τριών ανοιγμάτων επί της Επαρχιακής Οδού 2 (Πρέβεζα-Μύτικας-Νικόπολη) δύο Κάτω Διαβάσεις και παράπλευρο δίκτυο για τον διαχωρισμό της τοπικής κυκλοφορίας, αναβαθμίζοντας το επίπεδο οδικής ασφάλειας, και διασφαλίζοντας την εξυπηρέτηση των παρόδιων εγκαταστάσεων και των εγγύς οικισμών.
Δ2. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – ΠΡΕΒEZA
Δ2.1 Βασιλικός – Καρτέρι
Στο τμήμα αυτό η Περιφερειακή Ενότητα Θεσπρωτίας έχει ολοκληρώσει τον σχεδιασμό των κόμβων κυκλικής κίνησης:
Μεσοβουνίου
Μαζαρακιάς
Καρτερίου
Πέρδικας
προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα οδικής ασφάλειας σε αυτές τις θέσεις.
Ο σχεδιασμός αυτός γίνεται στα πλαίσια της γενικότερης προγραμματιζόμενης αναβάθμισης του τμήματος Βασιλικός – Καρτέρι με τρίιχνη διατομή και παράπλευρο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των παρόδιων οικισμών και εγκαταστάσεων.
Δ2.2 Πάργα – Μεσοπόταμος – Λούτσα - Βράχος
Στο τμήμα αυτό προωθούνται από την Περιφέρεια Ηπείρου, όλες οι απαραίτητες μελέτες για την βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών και της οδικής ασφάλειας, με αλλαγή της χάραξης στο πρώτο τμήμα, τρίιχνη διατομή και παράπλευρο δίκτυο όπου απαιτείται.
Ε. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ