LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05

LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0

---------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ένα ακόμη σημαντικό βήμα για την προώθηση του έργου κατασκευής της οδικής σύνδεσης της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα έγινε.

Με απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής εγκρίθηκε η ανάθεση σε Τεχνικό Σύμβουλο σύμβασης  με τίτλο: «Τεχνικές και λοιπές συναφείς επιστημονικές υπηρεσίες για την υποβοήθηση της Διεύθυνσης   Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου για την ωρίμανση τού έργου “Παράκαμψη Φιλιππιάδας έως τον οικισμό Στεφάνης από Χ.Θ. 0+380 έως  Χ.Θ. 14+750”», προϋπολογισμού 173.600 €.
Της απόφασης της Περιφερειακής Επιτροπής προηγήθηκε Γνωμοδότηση με ημερομηνία 25 Ιουλίου 2024 του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με την οποία είχε εγκριθεί η ανάθεση με προσφυγή σε διαδικασία διαπραγμάτευσης.
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης στην εισήγησή του ενημέρωσε αναλυτικά τα μέλη της Περιφερειακής Επιτροπής για το ιστορικό του έργου που είχε αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρώντας σε  λεπτομερή αναφορά για τις ενέργειες και την πρόοδο που σημειώθηκε στο διάστημα που το έργο ανέλαβε να προωθήσει η Περιφέρεια Ηπείρου, με σημαντική μάλιστα μείωση του κόστους. «Πρόκειται για μια πονεμένη ιστορία», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι αρχικά το κόστος του τμήματος από την Ιόνια Οδό μέχρι την Γέφυρα Καλογήρου, μήκους 4600,00m περίπου, όπως αυτό εκτιμήθηκε κατά την έναρξη της εκπόνησης των μελετών από το Υπουργείο «διπλασιάστηκε» μετά την εκπόνηση της μελέτης θεμελίωσης του επιχώματος του προβλεπόμενου αρχικά Α/Κ, η οποία εντόπιζε την ύπαρξη κινδύνου ρευστοποίησης και πρότεινε την κατασκευή χαλικοπασσάλων, με επακόλουθο από 50 εκ ευρώ αρχικά, με τη σημερινή πρόβλεψη αναθεώρησης θα προσεγγίσει τα 70 εκατ. €.
Με την αναθεώρηση (αναπροσαρμογή) που ακολούθησε από το Υπουργείο  η νέα πρόταση- που περιλάμβανε επίσης χαλικοπασσάλους, το εκτιμώμενο κόστος υπολογίζεται σε 39,5 εκατ. €  εκατ. € , χωρίς να περιλαμβάνονται  οι οριστικές μελέτες οδοποιίας, υδραυλικών, σήμανσης κλπ., καθώς και οι μελέτες θεμελίωσης και στατικών των μεγάλων τεχνικών γεφύρωσης του αρδευτικού αύλακα, του ποταμού Λούρου και των κάτω διαβάσεων αποκατάστασης του οδικού δικτύου της περιοχής, ενώ έχει λήξει και η Περιβαλλοντική Αδειοδότηση του Έργου.
Οι  τοπογραφικές μελέτες, δεν έχουν παραδοθεί στην Περιφέρεια Ηπείρου  σε ηλεκτρονική επεξεργάσιμη μορφή, και απαιτείται η επέκταση / επικαιροποίηση τους.  Υπολογίζοντας και αυτά το εκτιμώμενο κόστος (με την πρόταση του Υπουργείου) ανέρχεται στα 49 εκατ. € (με ΦΠΑ & χωρίς αναθεώρηση) ως μη δεσμευτικό.
Η Περιφέρεια, ανέφερε στη συνέχεια ο Περιφερειάρχης και έχοντας υπόψη την εμπειρία από την κατασκευή του έργου της Ιόνιας Οδού, προχώρησε στην εξέταση λύσεων χωρίς χαλικοπασσάλους, που καθιστά πολύ οικονομικότερο το έργο.

Μέχρι σήμερα  έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες ωρίμανσης του έργου:

1. Αξιολόγηση των υφιστάμενων μελετών
2. Τοπογραφική μελέτη
3. Μελέτη Οδοποιίας
4. Γεωτεχνική Έρευνα και Μελέτη Επιχώματος Περιοχής Γέφυρας Καλογήρου
5. Υδραυλική μελέτη και μελέτη διευθέτησης ποταμού Λούρου
6. Στατικές μελέτες τεχνικών έργων
7. Μελέτη Σήμανσης Ασφάλειας
8. Περιβαλλοντική μελέτη

Με βάση αυτές τις ενέργειες προκύπτει η δυνατότητα περαιτέρω μείωσης του κόστους του τμήματος λόγω:

1. Του περιορισμού του μήκους της αρτηρίας κατά 500,00m λόγω της μετατόπισης του άξονα από την παραποτάμια διαδρομή σε μια νεότερη.
2. Της τεκμηρίωσης ότι δεν υπάρχει κίνδυνος ρευστοποίησης και ότι δεν απαιτείται κατασκευή χαλικοπασσάλων στο τμήμα 3+300 – 4+000 για την θεμελίωση των εκεί επιχωμάτων ύψους 4-5m.
3. Της δυνατότητας αντικατάστασης των εξυγιάνσεων με βραχώδη επιχώματα.

Ως χρόνο ολοκλήρωσης της μελέτης εκτίμησε το τέλος του 2025, προσθέτοντας ότι με τη χρηματοδότηση του έργου από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ήπειρος» περιορίζονται οι δυνατότητες για άλλα οδικά έργα καθώς ήδη είναι ενταγμένα η παράκαμψη Αρχαίας Νικόπολης και ο Μεγάλος Δακτύλιος Ιωαννίνων.

Ο Περιφερειάρχης σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, και με αφορμή το πρόσφατο δυστύχημα που έγινε στην πόλη της Φιλιππιάδος, εξήγησε ότι εδώ και χρόνια με απόφαση που έχει δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, τα τμήματα του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου τα οποία διέρχονται σε εντός σχεδίων οικισμών έχουν περιέλθει στην αποκλειστική αρμοδιότητα των Δήμων.

Ο Περιφερειάρχης, με αφορμή και αποφάσεις που κλήθηκε να λάβει η Περιφερειακή Επιτροπή μετά από εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών, τόνισε ότι τα έργα γίνονται όπως προβλέπει η νομοθεσία, υπογράμμισε ότι η Περιφερειακή Αρχή εργάζεται λαμβάνοντας υπόψη την ευθύνη που έχει για τη Διοίκηση της Περιφέρειας και συμπλήρωσε ότι «δεν θα πάω κατηγορούμενος επειδή δεν θα κάνω καθαρισμούς», αναφέροντας ως παράδειγμα τη δίωξη που ασκήθηκε σε βάρος του πρώην Περιφερειάρχη Θεσσαλίας.


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Go to top