Σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας»
το αεροδρόμιο Ιωαννίνων
Eρώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, απευθύνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Ιωαννίνων Χρήστος Μαντάς, Άρτας Όλγα Γεροβασίλη και Πρέβεζας Κώστας Μπάρκας με θέμα τον εκσυχρονισμό του αεροδρομίου Ιωαννίνων.
Αναλυτικά στην ερώτησή τους αναφέρουν:
«Με την υπ αριθμό 1250/12.08.2014 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων εγκρίθηκε η πέμπτη κατά σειρά παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης του έργου ««Επέκταση του κτιρίου αεροσταθμού, επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, , νέου συνδετήριου τροχοδρόμου, νέου οδικού δικτύου πρόσβασης στον αερολιμένα και επέκταση διαμόρφωσης χώρων στάθμευσης οχημάτων στον Κρατικό Αερολιμένα Ιωαννίνων “ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΠΥΡΡΟΣ” (Κ.Α.ΙΩ.Π.)».
Τα έργα εκσυγχρονισμού στο διεθνές αεροδρόμιο Ιωαννίνων «σέρνονται» από τα τέλη του 2006 και με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα, οι νέες εγκαταστάσεις έπρεπε να λειτουργούν από τον Μάιο του 2009, αλλά παράταση στην παράταση βρίσκονται ακόμη στο στάδιο κατασκευής και με την παραπάνω αναφερθείσα απόφαση προβλέπεται να παραδοθεί συνολικά το έργο τον Φεβρουάριο του 2016.
Παράλληλα στην ίδια απόφαση αναφέρεται ότι «η καθυστέρηση ολοκλήρωσης των εργασιών δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα του αναδόχου και συνεπώς δικαιούται παράταση της προθεσμίας περαίωσης του έργου».
Επιπλέον η παραπάνω απόφαση διαπιστώνει ότι ενώ σειρά έργων όπως ο Πύργος ελέγχου, η αναβάθμιση διαδρόμων-δαπέδων και ο χώρος στάθμευσης αεροπλάνων έχουν ολοκληρωθεί, εκκρεμούν το κυρίως κτήριο υποδοχής, ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του νέου Πύργου και η αλλαγή της εισόδου-εξόδου του αεροδρομίου.
Το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων (το μοναδικό αεροδρόμιο της περιφέρειας της Ηπείρου), έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου «γεφυριού της Άρτας», καθώς:
1. Η εταιρία «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε» που ανέλαβε με έκπτωση πάνω από 50% το έργο στο ποσό των 25,14 εκ .ευρώ , μετά από συνεχείς παρατάσεις στα τέλη του 2012 είχε εισπράξει πάνω από 32 εκ. ευρώ, ενώ η τελευταία παράταση έληξε στις 11.08.2014.
2. Πριν λήξει η 4η παράταση, οι αρμόδιοι του Υπουργείου και της Υ.Π.Α διαπίστωσαν ότι έπρεπε να γίνουν αλλαγές στα έργα και τα έργα διακόπηκαν και ακολούθησαν νέες μελέτες για το κτήριο του αερολιμένα και
3. Χρονίζουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την διαδικασία προσέγγισης των αεροσκαφών στον αερολιμένα εξ αιτίας μη ύπαρξης σύγχρονων μέσων αυτόματης προσγείωσης.
Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων λειτουργεί κατ ελάχιστον, με δεδομένο ότι ενώ υπάρχει αυξημένη ζήτηση για δρομολόγια, η μοναδική εταιρία που εκτελεί πτήσεις είναι η Aegean Airlines. Tα φαινόμενα που παρουσιάζονται όπως μονοπωλιακή εξυπηρέτηση με περικοπή δρομολογίων, άσχημος προγραμματισμός, χρήση ανεπαρκών σε μέγεθος-χωρητικότητα και ποιότητα αεροσκαφών με παράλληλα ιδιαίτερο υψηλό κόστος είναι μέρος των πολλών προβλημάτων που εντοπίζονται από χρήστες των αεροπορικών αερογραμμών.
Συγκεκριμένα μιλάμε για τιμές της τάξης των 320 ευρώ (με επιστροφή κ χωρίς αποσκευές), υψηλότερες ακόμη και από τιμές για πτήσεις εξωτερικού.
Το θέμα της μη ολοκλήρωσης των έργων στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων απασχολεί την κοινωνία και τους φορείς της Ηπείρου, όπως πρόσφατα το Επιμελητήριο Ιωαννίνων το οποίο, με την επιστολή που σας έχει κοινοποιηθεί μεταφέρει την «οργή και την αγανάκτηση του επιχειρηματικού κόσμου για την νέα παράταση των έργων»
Παράλληλα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από Τουρκικές αεροπορικές εταιρίες για την έναρξη πτήσεων μεταξύ Ιωαννίνων και Κωνσταντινούπολης.
Κατόπιν των παραπάνω .
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Προτίθεται να μεριμνήσει ώστε η παράδοση του έργου να γίνει σε συντομότερο χρονικό διάστημα, διαφορετικά πώς θα διασφαλιστεί ακόμη και η παράδοσή του στο τέλος της πέμπτης παράτασης και δεν θα οδηγηθούμε σε μία επιπλέον;
2. Πως κατά τη γνώμη του θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν προβλήματα όπως π.χ. το υψηλό κόστος των εισιτηρίων, ο προγραμματισμός των πτήσεων κ.λπ. τα οποία πιθανά προκύπτουν και από το γεγονός ότι μόνο μια εταιρία εκτελεί πτήσεις από και προς τα Ιωάννινα;
3. Προτίθεται να μεριμνήσει για την εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων αυτόματης ή δορυφορικής προσέγγισης των αεροσκαφών στον αεροδιάδρομο, ώστε να πάψει η πολύχρονη ταλαιπωρία των επιβατών που χρησιμοποιούν τις αεροπορικές μετακινήσεις από και προς τα Ιωάννινα;
4. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι συνομιλίες μεταξύ των υπηρεσιών πολιτικής αεροπορίας Ελλάδας Τουρκίας και πως αυτό σχετίζεται με την πιθανή αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με τη γείτονα χώρα;
5. Πώς προτίθεται να αντιμετωπίσει την αναστολή παροχής αεροπορικού καυσίμου στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων από τον έως τώρα πάροχο καυσίμων;