LINK A : https://apply.workable.com/j/247F7D2C05
LINK B: https://apply.workable.com/j/24567C25E0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Με κλικ στο μπάνερ ή ΕΔΩ, δείτε τα δρομολόγια και πληροφορίες για το ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ 'Αρτας
Τα αποτελέσματα της εισαγωγής του τυριού «κασκαβάλι Πίνδου» στα καταστήματα εστίασης των Ιωαννίνων και τις προοπτικές που ανοίγονται για την προώθηση και άλλων τοπικών προϊόντων της Ηπείρου, αναλύθηκαν σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων (και τ. Πρόεδρος του Σωματείου Καφέ- Εστιατορίων- Μπάρ) κ. Χρ. Τάτσης και ο Αναπληρωτής Καθηγητής Διοίκησης Καινοτομίας στις επιχειρήσεις Τροφίμων του εργαστηρίου Χημείας τροφίμων (Τμήμα Χημείας) του πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Δημήτριος Σκάλκος.
Τα αποτελέσματα βασίζονται σε επιστημονική έρευνα στο πλαίσιο Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας της φοιτήτριας κ. Σωτηρίας Σιαφάκα, η οποία ήδη έχει δημοσιευτεί στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Dairy.
O Περιφερειάρχης στην εισαγωγική του τοποθέτηση αναφέρθηκε στα ερεθίσματα που υπήρξαν, για να προωθηθεί η ιδέα παραγωγής του «Κασκαβάλι Πίνδου, η οποία χρηματοδοτήθηκε μέσω του Προγράμματος για την Καινοτομία και δημιουργήθηκε από το Ινστιτούτο Γάλακτος Ιωαννίνων, επισημαίνοντας ότι «δόθηκε μάχη» στη συνέχεια για να χαρακτηριστεί από την Ε.Ε. ως «προϊόν γεωγραφικής ένδειξης».
Για να περάσει το «Κασκαβάλι» στα εστιατόρια, ο Περιφερειάρχης εξήρε την πρωτοβουλία του τότε Πρόεδρου του Σωματείου Εστίασης κλπ (κ. Χρ. Τάτση) και τη συνεργασία που υπήρξε με το Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων (Τμήμα Χημείας) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Τέλος ο Περιφερειάρχης είπε ότι η Περιφέρεια, μαζί με τον κλάδο της εστίασης και το εργαστήριο Χημείας τροφίμων του Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, μέσω του προγράμματος Καινοτομίας, - όπως έχει αναφέρει και η Πρύτανης κ. Άννα Μπατιστάτου, θα συνεχίσουν τις πρωτοβουλίες προώθησης και άλλων ποιοτικών τοπικών προϊόντων.
Σήμερα το «Κασκαβάλι Πίνδου» παράγεται από τις γαλακτοβιομηχανίες «ΚΑΡΑΛΗ», το οποίο διατίθεται σε πολλά σούπερ μάρκετ, και «Τσουτσοπλίδη», που διατίθεται κυρίως σε αγορές του Εξωτερικού.
Ο Αντιδήμαρχος Ιωαννίνων κ. Χρήστος Τάτσης ευχαρίστησε την Περιφέρεια, το Πανεπιστήμιο και τον Περιφερειάρχη για την εξαιρετική δουλειά που έκανε πάνω στο προϊόν «Κασκαβάλι Πίνδου». Συνεχίζοντας, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Είχαμε σκεφθεί από καιρό, για το πώς θα μπορούσαμε να παρουσιάσουμε τα τοπικά προϊόντα μέσα από τα καταστήματά μας και αυτή την ευκαιρία κάναμε πράξη μαζί με την Περιφέρεια και το εργαστήριο Χημείας Τροφίμων Πανεπιστήμιο. Πιστεύω ότι έχουμε τη δυνατότητα να αναδείξουμε και άλλα τοπικά προϊόντα. Το κασκαβάλι πήρε μια υπεραξία από τα καταστήματά μας και έρχεται κόσμος που το ζητάει ξανά. Και αυτός είναι ο στόχος μας, να αποκτήσει δυναμική και να έχουμε και άλλα προϊόντα τα οποία θα φέρουν κόσμο στην πόλη μας. Σε συνδυασμό και με το Δήμο μπορούμε τώρα να κάνουμε το πρώτο LocalTasteFestival μέσα από το οποίο θα αναδείξουμε και άλλα προϊόντα, πάντα σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ώστε να δώσουμε υπεραξία στα προϊόντα του τόπου μας και αυτά θα είναι που θα μας φέρουν και κόσμο αλλά και θα αναδείξουν την οικονομία της περιοχής μας.
Ο αν. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Δ. Σκάλκος, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής:
« “Σεμνά και ταπεινά” προσπαθούμε- ως Εργαστήριο Χημείας Τροφίμων - να βοηθήσουμε ώστε να δώσουμε υπεραξία στα τοπικά προϊόντα. Κι αυτό γίνεται με επιστημονικές μελέτες οι οποίες δημοσιεύονται σε διεθνή περιοδικά. Ξεκινήσαμε αυτή την πρωτοβουλία- μελέτη εδώ και ενάμιση χρόνο με την Περιφέρεια Ηπείρου και το Σύλλογο Εστιατορίων, πηγαίνοντας πόρτα- πόρτα στα καταστήματα και μιλήσαμε για το κασκαβάλι. Τελικά θα λέγαμε όλοι μαζί καταφέραμε να μπει σε 25 πιάτα σε 10 μαγαζιά. Ως επιστήμονες χρησιμοποιήσαμε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο με συγκεκριμένες ερωτήσεις που απευθύνθηκαν σε ιδιοκτήτες και σεφ. Η μελέτη ανέδειξε χρήσιμες διαπιστώσεις., όπως ότι η επιλογή των πελατών γίνεται επειδή είναι ελληνικό – παραδοσιακό προϊόν, γευστικό στα πιάτα και εύκολο στη χρήση του. Βήμα- βήμα θα βρούμε και άλλα τέτοια προϊόντα- πρώτες ύλες ώστε να αναδείξουν τοπικά προϊόντα στον τόπο μας και στη δική μας γαστρονομία».