Σε φάση τελικής κατασκευής είναι το προτελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, ένα από τα δυσκολότερα του αυτοκινητόδρομου, αυτό μεταξύ Αμφιλοχίας και Σελλάδων.

Το μήκους 27χλμ τμήμα έχει πάρει την τελική του μορφή και τις επόμενες μέρες θα γίνονται εντατικές εργασίες προκειμένου τις πρώτες μέρες του Ιούλη να παραδοθεί στην κυκλοφορία και να "γλυτώσουν" οι οδηγοί από τις περίφημες στροφές του Μενιδίου και του Όρους Αντίνορος.
Να σημειώσουμε πως τα 23 από τα 27χλμ ήταν προχωρημένα και θα μπορούσαν να έχουν παραδοθεί νωρίτερα, όμως ένα τμήμα 4χλμ που ταλαιπωρήθηκε από τις απαλλοτριώσεις έγινε η αιτία να μείνει στο σύνολο του πίσω κατασκευαστικά.
Με τη λειτουργία του, η Ιόνια Οδός θα έχει ολοκληρωθεί κατά 95% καθώς τα 185 από τα 196χλμ θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και θα απομένει το τελευταίο τμήμα 11χλμ από την Πέρδικα μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο ένωσης με την Εγνατία, λίγο πιο έξω από τα Ιωάννινα στην περιοχή Κοσμηρά.
Όπως μαθαίνει το ypodomes.com αυτό το τελευταίο οδικό τμήμα είναι σε τελική φάση εργασιών και γίνεται αγώνας για την παράδοση του στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος Ιουλίου, όπου και θα πραγματοποιηθεί η πανηγυρική τελετή παράδοσης του Αυτοκινητόδρομου, προφανώς με επίκεντρο τα Ιωάννινα.

Αρχές Ιουλίου οι υπογραφές
για το ΣΔΙΤ απορριμμάτων Ηπείρου

Λίγες μόνον ημέρες μετά τις υπογραφές για την κατασκευή της μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων Σερρών, άλλο ένα έργο ΣΔΙΤ περνάει πολύ σύντομα σε φάση υλοποίησης, μετά και την οριστικοποίηση της ημερομηνίας για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Ο λόγος για την μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Ηπείρου, η οποία στα τέλη Μαΐου πήρε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο ενέκρινε την σύμβαση που πρόκειται να υπογράψει η ανάδοχος, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή με την Περιφέρεια. Η υπογραφή της σύμβασης θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα στις αρχές Ιουλίου (πιθανότατα στις 5 του μήνα).
Η δυναμικότητα του εν λόγω έργου έχει εκτιμηθεί σε 72.000 τόνους σύμμεικτων και 8.000 τόνους βιοαποβλήτων (ανά έτος) με μέγιστη δυναμικότητα μέχρι και 105.000 τόνων σε ετήσια βάση. Από την διαδικασία διαλογής θα ανακτάται το 60% των σύμμεικτων όπου θα οδηγείται προς ανακύκλωση, ενώ περίπου το 32% θα οδηγείται σε ΧΥΤΥ.
Σημειωτέο πως η σύμβαση προβλέπει την κατασκευή μιας μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων, με συνολικό κόστος διαχείρισης περί τα 64 ευρώ ανά τόνο. Με  βάση τη σύμβαση, το κόστος επεξεργασίας στη μονάδα φτάνει τα 41 ευρώ ανά τόνο. Το κόστος της επένδυσης προσεγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 20 εκατ. προέρχονται από το ΕΣΠΑ, με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή να αναλαμβάνει τη διαχείριση της μονάδας για μια περίοδο 25 ετών.
Η ωρίμανση της εν λόγω μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων ήταν άλλο ένα έργο ΣΔΙΤ που ταλανίστηκε από την «αμφιθυμία» της Κυβέρνησης, με αίσια ωστόσο κατάληξη. Από πλευράς ΤΕΡΝΑ, υπάρχει ικανοποίηση «για την υπογραφή της πρώτης σύμβασης ΣΔΙΤ για το 2017», όπως υπογραμμίστηκε από στέλεχος της εταιρείας, καθιστώντας το ακανθώδες ζήτημα της Πελοποννήσου (στο οποίο είναι επίσης μειοδότρια), το μοναδικό προς διευθέτηση έργο ΣΔΙΤ απορριμμάτων από εδώ και στο εξής.

 


ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Go to top