Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Άρτας, η παράταξή μας, μεταξύ των άλλων ανέδειξε  και τα εξής:

1) Υπερασπίστηκε τον δημόσιο χαρακτήρα της λιμνοθάλασσας ‘Σακολέτσι’ Κορωνησίας καθώς και όλου του γύρω οικοσυστήματος (νησιά «Περανησί» και «Πεθαμένη», αιγιαλίτιδες ζώνες, παραλίες κλπ),ως «κοινά – δημόσια  πράγματα» που ανήκουν σε όλους, σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους της χώρας και ζήτησε από τον Δήμο Αρταίων να πρωτοστατήσει στον αγώνα για την νομική κατοχύρωσή τους, έναντι της Ιεράς Μονής που τα διεκδικεί, καθώς και οποιουδήποτε άλλου τρίτου ,που έλκει απ΄αυτήν δικαιώματα. Επίσης αντιτάχθηκε στα  κάθε είδους σχέδια ιδιωτικοποίησης  υδάτινων ή χερσαίων εκτάσεων του οικοσυστήματος αυτού από τον οποιονδήποτε (Μοναστήρι και  ΤΑΙΠΕΔ), ενώ παράλληλα επισήμανε ότι  στο θέμα αυτό δεν χωρεί εκ μέρους του Δήμου η λογική των «ίσων αποστάσεων», αλλά αντίθετα η λογική της διεκδίκησης και της πάλης για το καλό του συνόλου της τοπικής κοινωνίας, του περιβάλλοντος και του δημοσίου συμφέροντος.

2) Στήριξε στο σύνολό τους τα αιτήματα του Εργατικού Κέντρου Άρτας, ενώ παράλληλα ανέδειξε πλευρές της πρότασής της για μειώσεις έως και απαλλαγές από τα δημοτικά τέλη σε ορισμένες κατηγορίες του αρτινού πληθυσμού που έχουν χτυπηθεί βάναυσα από την οικονομική κρίση και τις πολιτικές λιτότητας, καταψηφίζοντας  και τη σχετική εισήγηση της  Δημοτικής Αρχής που αφορούσε τα δημοτικά τέλη.

3) Έφερε ως προ ημερησίας συζήτηση με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, το θέμα της κατασκευής του κόμβου του ΚΤΕΛ- πλατείας Κρυστάλλη και την πρόταση της παράταξής μας για άμεση μεταφορά του κόμβου αυτού κατά 50 μέτρα, η οποία όμως δυστυχώς απορρίφθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο. Ειδικά για το θέμα αυτό έχουμε να επισημάνουμε τα εξής: Η πρότασή μας, η οποία κατατέθηκε στον Δήμο στις 22/11/2014 (με σχεδιαγράμματα και προϋπολογισμό),μπορούσε να καταστεί άμεσα εφαρμόσιμη, με μικρό κόστος (μόλις 25.500 ευρώ), προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της  αδυναμίας  επικοινωνίας των  οχημάτων,  που  κινούνται  στο  ρεύμα κυκλοφορίας προς Ιωάννινα, με την  άνω πόλη  και την περιοχή της Φανερωμένης, αλλά και την   αδυναμία  μεταβολής της  κίνησης  ενός  οχήματος  που  κινείται  στο ρεύμα προς Ιωάννινα, εάν θέλει να επιστρέψει προς Αθήνα.

Η απάντηση που δόθηκε από τον  κ. Δήμαρχο ήταν ότι η πρότασή μας  αυτή έπασχε από τεχνικής πλευράς, διότι στην  αριστερή στροφή  μπορούν να στρίβουν μόνο μικρά κι όχι μεγάλα οχήματα,  ενώ στη δεξιά στροφή δεν μπορούν να στρίψουν περισσότερα από ένα μεγάλα οχήματα,  πράγμα άλλωστε που συμβαίνει και  σήμερα με τον παρόντα κατασκευαζόμενο κόμβο, ενώ ο ισχυρισμός ότι με τον προτεινόμενο (από εμάς) κόμβο, απαιτείται η διοχέτευση της κυκλοφορίας από τον όπισθεν  της   πλατείας Ζαγκαβιέρου δημοτικό δρόμο, μέσα από την ιδιοκτησία του ΚΤΕΛ, πράγμα που απαιτεί τη συναίνεση του ΚΤΕΛ και της ΕΤΑΔ, απαντούμε ότι αυτό ήδη συμβαίνει και σήμερα.

Προφανώς και  συμφωνούμε με προηγούμενη  γνωμοδότηση και συναίνεση του ΚΤΕΛ και της ΕΤ.Α.Δ. (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου), που διαχειρίζεται το ακίνητο αυτό, θυμίζουμε όμως σε όλους ότι η έκταση αυτή είναι δημόσια και παραχωρήθηκε  από την ΕΤ.Α.Δ.   στον  Δήμο  Αρταίων,  ο  οποίος  στη συνέχεια το εκμίσθωσε στο ΚΤΕΛ. Αρα, για τις παραπάνω αποφάσεις η βαρύνουσα γνώμη αφορά πρωτίστως τον Δήμο Αρταίων!  Απορρίπτοντας την πρότασή μας αυτή,  ο κ Δήμαρχος ανέφερε ότι  ήδη επεξεργάζεται άλλη  λύση, με κατασκευή κυκλικού κόμβου στην πλατεία Ζέρβα, μέσω νέας εργολαβίας. Πιθανόν η λύση αυτή να είναι τεχνικά αρτιότερη, δεν είναι όμως - σε αντίθεση με την δική μας πρόταση-  άμεσα εφαρμόσιμη. Θα πρέπει να γίνει πρώτα η μελέτη του νέου κόμβου, στη συνέχεια να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα έργων (Δήμου, Περιφέρειας ή  του Υπουργείου), να εγκριθεί η χρηματοδότηση, να δημοπρατηθεί και τέλος να κατασκευαστεί.

Όλα αυτά μαζί απαιτούν- κατά την δική μας εκτίμηση- κατ’ελάχιστον 12 μήνες, ενώ κάποιοι  απαισιόδοξοι  μπορούν  να  εκτιμήσουν,  ότι  μπορεί  να  απαιτηθούν ίσως  και περισσότεροι από 24 μήνες. Τους μήνες αυτούς όμως, οι κάτοικοι της περιοχής θα ζουν στην καθημερινότητά τους  ένα πρόβλημα, που θα μπορούσε να έχει λυθεί άμεσα, χωρίς μεγάλο κόστος και χωρίς γραφειοκρατία, εντός του επόμενου μήνα.

Τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι, κατά την συζήτηση του Δημάρχου Αρταίων  με τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου ( που εκτελούν σήμερα το έργο), κατά το μήνα Σεπτέμβριο,  δεν τέθηκε ποτέ στο τραπέζι η πρότασή μας για απλή μετατόπιση του κόμβου κατά 50μ, αφού αυτή κατατέθηκε από εμάς αργότερα κι επομένως στην πραγματικότητα ουδέποτε απορρίφθηκε από την Υπηρεσία αυτή.Δυστυχώς χάθηκε μια ευκαιρία για να λυθεί άμεσα ένα πρόβλημα, το οποίο θα αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της  περιοχής Σκοπευτηρίου – Φανερωμένης  για αρκετό καιρό και το οποίο θα μπορούσε να έχει άλλη εξέλιξη , αν η παρούσα Δημοτική Αρχή είχε πραγματικά βούληση γι΄αυτό, περισσότερη ευελιξία και   ανοιχτό πνεύμα.-

 

Go to top